عصر خودرو

پورابراهیمی با تشریح اهداف فاینکس ۲۰۱۷ عنوان کرد؛

ارتقای سرمایه گذاری با تلاقی اضلاع بورس، بانک و بیمه

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را فرصتی مغتنم در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کشور دانست.

ارتقای سرمایه گذاری با تلاقی اضلاع بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدرضا پورابراهیمی گفت: فاینکس 2017  می تواند نقش مهمی در پی گیری خواسته ها و دغدغه های  فعالان در حوزه های  بازار سرمایه، بانک و بیمه  و تبیین موضوعات تخصصی آن ایفا کند.

    وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات تخصصی در برگزاری نمایشگاه ها این است که بتوانیم ظرفیت سازی کنیم، افزود: شرکت ها برای تامین مالی، توسعه فعالیت ها و پیشبرد اهداف تخصصی خود می توانند هم از طریق بازار سرمایه و هم با مراجعه به بازار پول اقدام کنند، اما  طبیعتا در این مسیر، برد با بازاری است که بهتر بتواند از روش ها و ابزراهای نوین بهره برداری کند.

    پورابراهیمی ادامه داد:  قاعدتا با شناخت و معرفی ظرفیت ها، روش های تامین مالی نیز در این حوزه ها تغییر خواهد یافت.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با آشنایی و ورود فعالان اقتصادی به حوزه های جدید و تعریف پروژه های توسعه، نیاز آنها به تامین مالی های نوین نیز تشدید می شود. از طرفی اگر این فعالان اقتصادی بتوانند در حوزه پروژه هایی که تعریف می کنند و در قالب شرکت های تخصصی در نمایشگاه های مرتبط با صنعت خود نیز شرکت کنند، ادامه فعالیت آنها در حوزه اقتصادی تسهیل می شود.

    وی موضوع افزایش توانمندی و تجهیز به علم روز را برای شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه مهم تر از فعالان عادی بازار دانست و گفت: شرکت های بورسی از طریق اجرای طرح های توسعه و همچنین افزایش سرمایه هایی که در سال های بعد می دهند ظرفیت های جدیدی را به ظرفیت های قبلی خود اضافه می کنند که این در نهایت کمک به افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در اقتصاد کشور خواهد بود.

    پورابراهیمی تاکید کرد: ظرفیت سرمایه گذاری در اقتصاد ایجاد نمی شود مگر اینکه ما شرکت های موجود را با اجرای طرح های توسعه از طریق سه ضلع  بازار سرمایه، بانک و بیمه ارتقا دهیم.

    وی با اشاره به نقش مهم بازار سرمایه در  شناساسی فرصت ها برای اجرای پروژه های کلان در کشور  اظهار داشت: خوشبختانه امروز در بازار سرمایه ما، پذیرش و پشتیبانی از شرکت های نوپا و در عین حال نوآور در دستور کار بازارهایی همچون فرابورس نیز قرار دارد که اینها می تواند به ارتقای توانمندی شرکت ها و تکمیل ظرفیت سازی در اقتصاد کشور کمک کند.

    برچسب ها