عصر خودرو

وزیر اقتصاد اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا در اجلاس G۲۰ با سیاست‌های جدید اقتصادی آمریکا مخالفت می‌کند

عصر بازار- وزیر اقتصاد اتحادیه اروپا، اعلام کرد مخالفت خود را با سیاست‌های جدید اقتصادی آمریکا در اجلاس G۲۰ اعلام می‌کند.

اتحادیه اروپا در اجلاس G۲۰ با سیاست‌های جدید اقتصادی آمریکا مخالفت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ وزیر اقتصاد اتحادیه اروپا قصد دارد جدیت این اتحادیه در مقابله با سیاست های حمایت‌گرایانه را در اجلاس پیش روی گروه 20 مطرح کند.

    اجلاس گروه 20 طی هفته جاری برگزار خواهد شد و عملا قرار است این مقام اتحادیه اروپا، مخالفت خود را به صورت غیر مستقیم با سیاست های اقتصادی که احتمالا در آینده در آمریکا اجرایی خواهند شد را اعلام کند.

    ترامپ از پیش از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون بارها از برنامه خود برای اعمال سیاست های حمایتی در این کشور خبر داده است.

    اعمال تعرفه های گمرکی 20 درصدی برای کالاهای وارداتی به آمریکا و اعمال تعرفه های گمرکی بیشتر به بهانه‌های مختلف برای کالاهای وارداتی از کشورهایی نظیر مکزیک و چین از جمله این سیاست های حمایت‌گرایانه است.

    مقامات اروپایی تأکید دارند همه کشورها باید به تعهدات خود نسبت به توافقات مالی انجام شده پس از بحران مالی سال 2008 پایبند باشند.

    قرار است وزیر اقتصاد اتحادیه اروپا،این اظهارات را به عنوان ‌موضع تمام اعضای این اتحادیه در اجلاس گروه 20 که طی هفته جاری در آلمان برگزار خواهد شد مطرح کند.

    وی در این باره گفت: ما بر تعهد خود برای باز نگهداشتن اقتصاد جهانی تأکید خواهیم کرد و در کنار تداوم بخشیدن به همکاری های اقتصادی در جهان با حمایتگرایی مقابله می کنیم.

    برچسب ها