عصر خودرو

مدیرعامل یک واحد پتروشیمی:

پتروشیمی کاویان با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کند

عصر بازار- مدیرعامل پتروشیمی کاویان گفت: این مجتمع اکنون با ۶۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است، درصورتی که هر ٢ فاز پتروشیمی کاویان به صورت مشابه، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارند.

پتروشیمی کاویان با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رمضان اولادی مدیرعامل پتروشیمی کاویان در یک نشست خبری در عسلویه با اشاره به کامل بودن فاز ٢ پتروشیمی کاویان برای افتتاح رسمی گفت: این مجتمع با هدف تامین خوراک واحدهای پتروشیمی که در مسیر خط لوله اتیلن غرب قرار دارند، احداث شده است.

    به گفته این مقام مسئول پتروشیمی کاویان هم اکنون با 60 درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است و هر ٢ فاز پتروشیمی کاویان به صورت مشابه، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارند.

    مدیرعامل پتروشیمی کاویان ادامه داد: هر فاز این مجتمع برای تولید اتیلن، سالانه به ١٢٥٨ هزار تن اتان نیاز دارد که این میزان را از فازهای ٤ و ٥، ٩ و 10، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ پارس جنوبی دریافت می‌کند.

    اولادی با بیان این که پتروشیمی کاویان بخش عمده یوتیلیتی خود را تامین می‌کند، تصریح کرد: این مجتمع تنها برق و ازت را دریافت می‌کند.

    وی با اشاره به این که  پروژه پتروشیمی کاویان سال ٨٥ آغاز شد، یادآور شد: فاز یک این مجتمع در سال ٩١ راه اندازی و افتتاح و فاز ٢ نیز ٦ ماه است که به تولید رسیده و به زودی افتتاح رسمی می‌شود.

    مدیرعامل پتروشیمی کاویان افزود: تمام مراحل احداث این مجتمع از مهندسی، تدارکات، نصب و راه اندازی از سوی متخصصان داخلی انجام شده است.

    اولادی با بیان این که بخش عمده تامین مالی پتروشیمی کاویان در حدود 400 میلیون یورو از سوی بانک صنعت و معدن صورت گرفته است، تصریح کرد: این شرکت ١٧٥ ال سی را نیز به صورت مستقیم از سازندگان داخلی و خارجی باز کرده است.

    مدیرعامل پتروشیمی کاویان به تولید ٨١٧ هزار تن تولید این مجتمع از ابتدای بهمن ٩٤ تا انتهای دی ماه امسال اشاره و اظهار کرد: از این میزان، 770 هزار تن به خط لوله اتیلن غرب تزریق شده و حدود 40 هزار تن انباشتگی در خط بوده است.

    وی یادآور شد: دلیل تاخیر در راه اندازی فاز ٢ پتروشیمی کاویان، کمبود خوراک و مشکلات ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه این صنعت بود.

     

    برچسب ها