عصر خودرو

کدام کشورهای اروپایی، امسال از ایران نفت خریدند؟

عصر بازار- برگزاری رویترز با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صادرات نفت ایران به هند، از قرار گرفتن ایران در رتبه دوم بزرگترین صادر کننده نفت به هند خبر داد.

کدام کشورهای اروپایی، امسال از ایران نفت خریدند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از جهان اقتصاد، با استناد به آمار کشتیرانی، واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه به 674 هزار بشکه در روز افزایش یافته است که 16.7 درصد نسبت به ماه ژانویه رشد دارد و تقریبا سه برابر میزان واردات نسبت به ماه فوریه سال 2016 است.

    هند در 11 ماه نخست سال مالی جاری (بین آوریل 2016 تا فوریه 2017)، حدود 542 هزار و 400 بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. با این حال در مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات هند از ایران حدود 225 هزار و 522 بشکه در روز بود. متوسط حجم واردات از ایران در مدت مذکور، بالاترین رکورد ثبت شده بوده است.

    واردات نفت هند از ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی به 598 هزار و 400 بشکه در روز رسید که در مقایسه با حدود 192 هزار و 500 بشکه در روز در مدت مشابه سال 2015 قرار می‌گیرد.

    گفتنی است، کشورهای آسیایی دیگری مانند چین، کره جنوبی و ژاپن نیز در واردات نفت از ایران رکورد دار هستند. مجموع واردات این 3 کشور بعلاوه هند از ایران در ماه ژانویه معادل 1 میلیون و 640 هزار بشکه در روز بوده است که افزایش 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته نشان می‌دهد.

    اما کشورهای اروپایی نیز مقصدهای صادراتی محموله‌های نفتی ایران هستند. موسسه انگلیسی وسل ولیو اخیرا در گزارش اعلام کرد که در طی سال 2016، ایران در مجموع 21 محموله نفتی به فرانسه صادر کرده است. کشورهای ایتالیا، یونان و اسپانیا نیز به ترتیب 15، 14 و 13 محموله نفتی از ایران دریافت کرده اند. با بیمه شدن محموله‌های نفتی ایران، مجموع نفتکش‌هایی که نفت خام ایران را حمل می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است و هم اکنون شرکت‌های بلژیکی و یونانی محموله‌های نفتی ایران را به اقصا نقاط جهان انتقال می‌دهند. همچنین ورود شرکت‌های یونانی سبب شده است که حرکت نفتکش‌های سوئزمکس از ایران در سال ٢۰١6 به ٨١ مورد برسد، در حالیکه این رقم در سال ٢۰١5 میلادی تنها ١5 مورد بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو