عصر خودرو

اینتل کمپانی خودران موبیل‌آی را ۱۵.۳ میلیارد دلار خرید

عصر بازار- اینتلِ آمریکا کمپانی مستقر در بیت المقدس و متخصص در فناوری خودروهای خودران را به مبلغ ۱۵.۳ میلیارد دلار خرید.

اینتل کمپانی خودران موبیل‌آی را ۱۵.۳ میلیارد دلار خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، کمپانی MobileEye یکی از بازیگران عمده فناوری خودران در جهان است که مشارکت گسترده با تسلا موتورز داشت و بعد از تصادف معروف خودروی خودران تسلا (Model S) در فلوریدا، رابطه‌اش با تسلا به هم خورد و اخیراً با بستن قرارداری با اینتل روی پلتفرم بی ام و (بی ام دبلیو به زبان امریکایی) موسوم به iNext کار می‌کند که ظاهراً موفقیت‌هایی نیز به دنبال داشته و قرار است پروژه خودروساز آلمانی در سال 2021 راهی بازار شود.

    اگر پلتفرم مذکور که مبتنی بر معماری مقیاس‌پذیر است برای بی ام و به ثمر نشیند، از آن برای سایر خودروها هم استفاده می‌شود و به همین دلیل اینتل مترصد است تا با انجام این پروژه با «موبیل آی» جای پای خود را در صنعت خودروهای خودران محکم کند.

    کاهش تقاضا برای پی سی باعث شده تا اینتل قبل از سقوط و دادن بازار به رقبایی مانند کوآلکوم، وارد بازارهای آلترناتیو شود و به همین دلیل حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای یک کمپانی فناورانه در بخش خودران شده است.

    برچسب ها