عصر خودرو

مدیر فروش ایرباس:

امکان تأمین مالی برخی قراردادهای ایرباس در سال ۲۰۱۷ فراهم شد

عصر بازار- مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد هم اکنون تأمین مالی موردی برای برخی قراردادهای فروش ایرباس از سوی موسسات مالی اروپایی فراهم شده است.

امکان تأمین مالی برخی قراردادهای ایرباس در سال ۲۰۱۷ فراهم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرد در سال 2017 امکان تأمین مالی برخی قراردادهای ایرباس از سوی برخی موسسات اعتباری اروپایی فراهم شده است.

    سال گذشته آژانس های تأمین اعتبار صادرات اروپایی به دلیل اقدام انگلیس برای پیگیری قضایی تناقضات موجود در گزارشات ارائه شده از سوی این شرکت برای برخی پرداخت‌ها، تأمین اعتبار صادراتی برای ایرباس را تعلیق کرد.

    جان لیهی، مدیر امور مشتریان ایرباس، در سخنان خود گفت هم اکنون امکان تأمین اعتبار موردی قراردادهای صادراتی ایرباس از سوی اتحادیه آژانس های تأمین اعتبار صادراتی اروپا فراهم شده است.

    این مقام ایرباس در حاشیه سخنان خود گفت این شرکت باید تا سال 2018 حداقل شرایط خط تولید هواپیمای ایرباس 320 نئو را به میزان طبیعی بازگرداند چرا که به دلیل بروز مشکل در تولید موتورهای این هواپیما از سوی شرکت پرت اند ویتنی، خط تولید ایرباس 320 نئو با کمبود تأمین موتور روبرو شده بود.

    ایرباس در سال 2016 تنها 68 فروند هواپیمای 320 نئو تولید کرد که بسیار کمتر از میزان مورد انتظار بود.

    این شرکت فرانسوی اعلام کرده با توجه به برطرف شدن مشکل تأمین موتور، تولید این نوع هواپیما در سال 2017 به سه برابر سال گذشته افزایش خواهد یافت.

    در سال 2016 تأمین موتورهای توربوفن از سوی شرکت پرت اند ویتنی برای شرکت های ایرباس فرانسه و بومباردیر کانادا به 50 درصد میزان برنامه ریزی شده کاهش یافت و این سوال مطرح است که چگونه این شرکت می تواند با این سرعت حجم تولید خود را به چند برابر افزایش دهد.

    به نظر می رسد علی رغم اعلام ایرباس،‌این شرکت همچنان مجبور باشد به پرداخت جریمه دیرکرد تحویل به برخی ایرلاین ها ادامه دهد.

    لیهی در سخنان خود تأکید کرد تأخیر ایجاد شده در تحویل برخی هواپیماهای ایرباس به مشتریان تا سال 2018 ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها