عصر خودرو

کاهش نسبی حجم معاملات داخلی بر خلاف انتظارها؛

گرمای تابستان به بازار قیر نفوذ نکرد

عصر بازار: حجم معاملات قیر داخل نشان از کاهش استقبال معامله گران دارد، این در حالی است که به نظر می رسید با رسیدن فصل گرما حجم معاملات قیر داخل افزایش چشمگیری یابد.

گرمای تابستان به بازار قیر نفوذ نکرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سامان منتظری، کارشناس فرآورده های نفتی کارگزاری مهر آفرین با بیان این مطلبگفت: برخلاف انتظارها در بازار قیر، شاهد کاهش حجم مبادلات هستیم. یکی از دلایل کاهش حجم خریدها را می توان به افزایش قیمت وکیوم باتوم مربوط دانست، به طوری که پیش بینی می شود در ماه جاری حجم معاملات بیش از ماههای قبل کاهش یابد.

    قیمت وکیوم باتوم در حال حاضر به 783 تومان رسیده است که ماه پیش بهای آن 773 تومان بود، این در حالی است که تقاضا در بازار قیر کاهش یافته و در شرایط فعلی افزایش قیمت این محصول منطقی به نظر نمی رسد.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: شروع ماه مبارک رمضان هم سبب تعطیلی نسبی تجارت کشورهای همسایه شده و توانسته بر حجم مبادلات بازار قیر اثر گذار باشد، این در حالی است که پس از عید فطر هم حدود یک هفته  شاهد تعطیلی این بازارها خواهیم بود، به همین دلیل خرید و فروش با کشور های همسایه که عمده مشتریان قیر ایران هستند کاهش خواهد یافت.

    این کارشناس بازار فرآورده های نفتی در ادامه افزود: بررسی روند حجم معاملات قیر در رینگ صادراتی هم نشان می دهد که حجم معاملات تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته است، یکی از دلایل آن شروع ماه مبارک رمضان است که میزان خریدها را در همین حد نگه داشته است.

    منتظری در پایان اشاره کرد: البته با وجود کاهش حجم معاملات در هفته های اخیر، آمار معاملات خرداد ماه نسبت به سال گذشته نشان می دهد که حجم معاملات داخلی و صادراتی قیر در بورس کالای ایران افزایش یافته است.

     

    حجم معاملات قیر در بورس کالای ایران

    سال

    1394 خرداد

    1393 خرداد

    نوع معامله

    صادراتی

    داخلی

    صادراتی

    داخلی

    حجم عرضه

    297000

    311000

    270000

    187000

    حجم خرید

    176000

    118600

    117000

    63000

     

     
     

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو