عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور:

افزایش قیمت انواع سکه ناشی از رشد تقاضای آخر سال است

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، افزایش قیمت انواع سکه در بازار را ناشی از افزایش تقاضا در ایام پایانی سال دانست و گفت: حباب شدید قیمتی در این محصولات به وجود آمده است.

افزایش قیمت انواع سکه ناشی از رشد تقاضای آخر سال است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کشتی آرای افزود: قیمت جهانی اونس طلا امروز و با باز شدن بازارهای جهانی تغییر محسوسی نسبت به روزهای گذشته نداشته و افزایش کمی را تجربه کرده است.

    به گفته وی، جهش قیمتی انواع مسکوکات طلا بویژه سکه و نیم سکه در بازار ناشی از افزایش تقاضای ناشی از نزدیک شدن به عید نوروز است و همین مساله حباب شدیدی در این محصولات به وجود آورده است؛ به طوری که سکه ها تفاوت فاحشی با قیمت اصلی طلای به کار رفته دارند.
    به گزارش ایرنا، برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با افزایش 171 هزار ریالی 12 میلیون و 104 هزار ریال، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با رشد 90 هزار ریالی نسبت به روز گذشته، 11 میلیون و 945 هزار ریال و هر نیم سکه با رشد 215 هزار ریالی، هفت میلیون و 180 هزار ریال به فروش رفت.
    هر قطعه ربع سکه طلا با افزایش 90 هزار ریالی، سه میلیون و 910 هزار ریال و هر سکه یک گرمی با افزایش 10 هزار ریالی، 2 میلیون و 490 هزار ریال داد و ستد شد.
    اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را با 2 دلار و 90 سنت افزایش قیمت نسبت به دیروز یک هزار و 208 دلار و 40 سنت و هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 132 هزار و 630 ریال اعلام کرده است که نسبت به یکشنبه سه هزار و 930 ریال رشد داشت.

    برچسب ها