عصر خودرو

۷ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۷۲۸ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲۶ میلیارد ریال رسید.

۷ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران، در دومین روز هفته، دلار نوسان چندانی را ثبت نکرد؛ ولی این در شرایطی است که سکه به یکباره با تحرکات مثبتی رو به رو شد، که کارشناسان عامل اصلی آن را پیش بینی از روند مثبت اونس در بازارهای جهانی و رشد تقاضا طی روزهای پایانی سال در بازار نقدی عنوان کردند. بنابراین سکه در بازار آتی نیز با تبعیت از بازار نقدی روند مثبتی را در این روز به ثبت رساند.

    به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند مثبت قیمت همراه شد، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 193 هزار تومان، افزایش 0/32 درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 215 هزار تومان رشد 0/45 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 247 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/26 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 282 هزار تومان معامله و با افزایش 0/31 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 319 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز شنبه رشد 1/26 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 359 تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت 0/29 درصدی رو به رو شد.

    سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

    دیروز سکه در بازار نقدی نیز به قیمت یک‌میلیون و 200 هزار تومان رسید که رشد 12 هزار تومانی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 699 هزار تومان و 382 تومان به فروش رسید.

    برچسب ها