عصر خودرو

معرفی بورس تهران به سرمایه گذاران خارجی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر بازار- نمایشگاه بورس، بانک، بیمه محل مناسبی برای اجتماع تمام نهادهای مالی و شرکت های بورسی است.

معرفی بورس تهران به سرمایه گذاران خارجی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضاء بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود:  نمایشگاه بورس، بانک و بیمه محلی مناسب برای اجتماع تمام نهادهای مالی و شرکت های بورسی است و امکان تعامل و ارتباط بیشتر میان شرکت های پذیرفته شده در بورس را مهیا می کند. در ضمن شرکت های بورسی می توانند در این نمایشگاه از خدمات نهادهای مالی مطلع شوند و فضایی برای پیگیری مسائل سهامداران از شرکت ها و ارکان بازار سرمایه را فراهم آورند.

    وی ادامه داد:  هر سال در این نمایشگاه شاهد حضور سهامداران فعال و نیز سرمایه گذاران خارجی هستیم. نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هرچند با ایده آل ها فاصله دارد اما حضور سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه بسیار پررنگ است. معاون ناشران و اعضاء به لزوم دعوت از سرمایه گذاران خارجی جدید در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره کرد و افزود: عملاً در تمام نمایشگاه ها با تعداد محدودی از بازدید کنندگان مواجهه هستیم.  بهتر است در این نمایشگاه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری دعوت کنیم.قاعدتاً این نمایشگاه  فرصت خوبی برای افرادی است تا در فضا و بازه زمانی مشخص با بازارسرمایه آشنا شوند.

    حسینی مقدم ابراز امیدواری کرد امسال شاهد حضور جدی تر سرمایه گذاران خارجی و شرکت های بین المللی در نمایشگاه باشیم. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی محصولات شرکت های بین المللی فراهم می کند. وجود کنفرانس های بین المللی مختلف برای شناخت بازار سرمایه در حاشیه نمایشگاه و سایر اقدامات جانبی شامل تقدیر از پیشکسوتان هم اقدامات مناسبی است که می توان در نمایشگاه شاهد آن بود.

    وی با اشاره به وجود ظرفیت های  متفاوت در نمایشگاه مانند  برگزاری کنفرانس، مراسم تقدیر، فرهنگ سازی و آموزش نسل کودک و نوجوان در نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: سال گذشته از یکسری امکانات برای حضور مدارس و دانشگاه ها بهره بردیم. چنین اقداماتی در کنار معرفی خدمات به شرکت ها و نهادهایی مالی فرصت آشنایی و فرهنگ سازی برای نسل های آینده را به وجود می آورد.

    حسینی مقدم در خصوص اقدامات و برنامه های معاونت ناشران و اعضاء در نمایشگاه سال 96 گفت: ما یکسری از برنامه های تبلیغاتی، رسانه ای و بازاریابی را در نمایشگاه پیگیری می کنیم، به این ترتیب برنامه های بازاریابی و معرفی خدمات بورس تهران را در سال 96 از این نمایشگاه شروع می کنیم.

    وی ادامه داد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای واحد پذیرش و ناشران به متقاضیان ارائه می شود. ازآنجایی که بخش قابل توجهی از شرکت های کارگزاری در نمایشگاه حاضر می شوند؛ این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارتباط و تعامل بیشتر با کارگزاران و ذینفعان بورس تهران  ایجاد می کند. در حال حاضر امکان شناسایی مشکلات و چالش های کارگزاران نیز وجود دارد.

    حسینی مقدم با بیان اینکه ارتباط نزدیک و خوبی با بدنه کارگزاری وجود دارد تصریح کرد: در فضای نمایشگاه  امکان ارتباط حرفه ای و کارشناسی تر فراهم می شود. برهمین اساس واحد اعضاء در این نمایشگاه حضور می یابد و  آخرین خدمات خود را معرفی می کنند . از سال 95 اصلاح فرآیندها برای افزایش سرعت صدور برخی مجوزها به کارگزاران صورت گرفت.  واحد اعضاء امسال از شرکت های کارگزاری نظرسنجی انجام می دهد و میزان رضایت  و نقطه نظرات آنها را در زمینه افزایش سرعت صدور برخی مجوزها دریافت و بررسی می کند.

    وی در خصوص حضور همکاران تالار های منطقه ای در این نمایشگاه گفت: به طور معمول همکاران تالارهای منطقه ای در نمایشگاه حضور دارند و برخی از کارگاه های آموزشی توسط آن ها پیگیری می شود و مانند سال های گذشته حضور در این حوزه هم پررنگ خواهد بود.

    معاونت ناشران و  اعضاء بورس تهران  پیشنهاد داد : از هر ابزاری که برای بین المللی شدن نمایشگاه بورس بانک و بیمه وجود دارد استفاده کنیم. این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه هایی است که در منطقه خاورمیانه به طور مستمر برگزار می شود، لذا دهمین سال برگزاری آن باید نسبت به اولین سال تفاوت قابل ملاحظه ای داشته باشد. باید بتوانیم از ابزار موجود استفاده کنیم تا خیلی از افراد را از کشورهای همسایه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنیم.

    وی در خاتمه بر حضور فعال تر سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه تاکید و افزود: حضور بازدیدکنندگان خارجی سال های گذشته موجب می شود آخرین دستاوردها وتجربیات و نقطه نظرات آنها به بازار سرمایه منعکس شود و نام بازار سرمایه ایران در مجامع مالی دنیا بر سر زبان ها قرار بگیرد.

    برچسب ها