عصر خودرو

وزیر صنعت اندونزی خبر داد:

صادرات محصولات اندونزی به ایران بیشتر می‌شود

عصر بازار- وزیر صنعت اندونزی با ابراز امیدواری از ورود محصولات کشورش از طریق ایران به بازارهای آسیای میانه و غرب آسیا، گفت :حداقل ۳ شرکت اندونزیایی در حال گسترش صادرات به ایران هستند.

صادرات محصولات اندونزی به ایران بیشتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ایرلانگا هارتارتو، وزیر صنعت اندونزی گفت: کشورش احتمالا ارزش صادرات تولیدات صنعتی به ایران را افزایش خواهد داد. حداقل 3 شرکت اندونزیایی در حال حاضر در حال گسترش فرصت‌های صادراتی در ایران هستند. این شرکت‌ها گروه سینارماس، تریمگا باتریندو و کریسیندو ریسورس هستند.

    سینارماس در نظر دارد تا خمیر کاغذ، کاغذ، دستمال کاغذی و روغن پالم به ایران صادر کند. تریمگا باتریندو و کریسیندو ریسورس در نظر دارند تا به ترتیب باتری و پلاستیک طبیعی به ایران صادر کنند.

    وزیر صنعت اندونزی ابراز امیدواری کرد صادرات این کشور از طریق ایران به بازارهای آسیای میانه و غرب آسیا وارد شود. با این حال وی افزود توافقات دوجانبه در بخش بانکداری برای تسهیل تراکنش‌ها میان کسب و کارهای دو کشور مورد نیاز است.

    به گفته این مقام اندونزیایی، سازوکار پرداخت‌های کنونی از طریق بانک‌ها در کشورهای دیگر نظیر امارات، ترکیه یا مالزی انجام می شود. «چالش اصلی سازوکار پرداخت تراکنش‌هاست. از اینرو، انتظار می‌رود، بانک‌های اندونزیایی با بانک‌های ایرانی همکاری کنند تا مبادلات مالی برای صادرات بیشتر محصولات صنعتی به ایران تسهیل شود.»

    پلاستیک طبیعی، روغن پالم، تایر و محصولات شیمیایی از اندونزی به ایران صادر می‌شود. از طرف دیگر، اندونزی نیز به محصولات ایران نظیر فولاد، محصولات پتروشیمی، معدنی و مواد خام نیاز دارد. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 از 270 میلیون دلار به 330میلیون دلار افزایش یافت.

    سفیر اندونزی در ایران پس از دوازدهمین نشست ایران و اندونزی در نوامبر 2016 گفت کشورش مذاکرات با ایران در مورد افزایش فرصت‌های صادرات کالای اندونزیایی به این کشور را از سرگرفته است.

    برچسب ها