عصر خودرو

با بازگشایی همزمان بالغ بر ۱۳۰ نماد معاملاتی بازار پایه ب؛

نقدشوندگی بازارهای فرابورس ایران افزایش یافت

عصر بازار- روز جاری بالغ بر ۱۳۰ نماد معاملاتی بازار پایه فرابورس ایران که هفته گذشته متوقف شده بودند پس از تسهیل نحوه انجام معاملات و راه‌اندازی بازار پایه جدید همزمان بازگشایی شدند تا از این طریق نقدشوندگی بازارهای فرابورس نیز افزایش یابد.

نقدشوندگی بازارهای فرابورس ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بهنام محسنی، معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس با بیان این مطلب، بازگشایی همزمان این 130 نماد در تابلو «پایه ب» را فرصت مناسبی برای افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای فرابورس ایران و همچنین افزایش ضریب نفوذ بازار از طریق دسترسی معامله‌گران برخط عنوان کرد.

    محسنی با تاکید بر اینکه با تسهیل نحوه انجام معاملات در تابلو پایه ب، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ضریب نفوذ بازارهای فرابورس و امکان نقدشوندگی اوراق بهادار افزایش می‌یابد، این مهم را در نتیجه برقراری و تسهیل دسترسی تمامی معامله‌گران برخط به سامانه معاملاتی این بازار ممکن دانست.

    به گفته معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در تابلو پایه ب امکان دسترسی برابر برای همه متقاضیان و سرمایه‌گذاران بر خط برقرار شده که این امر در روزهای پایانی سال امکان نقدشوندگی اوراق بهادار و برنامه‌ریزی هر چه بهتر در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در این بازار را فراهم می‌کند.

    محسنی در ادامه پیرامون نحوه انجام معاملات در تابلوی «پایه ب» نیز گفت: دادوستد سهام و حق تقدم خرید سهام در این تابلو مشابه با سازوکار معاملات در بازار پایه عادی فعلی بوده و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته صورت می‌پذیرد با این تفاوت که دامنه نوسان روزانه قیمت به میزان 10 درصد است.

    طبق اعلام وی به این ترتیب از زمانی که معاملات در تابلوی «پایه ب» آغاز می‌شود روند معاملات به این صورت خواهد بود که از ساعت 8:30 تا 9:00 صبح مرحله پیش‌گشایش با دامنه نوسان قیمتی حداکثر 10 درصدی بوده، راس ساعت 9:00 مرحله گشایش به روش حراج ناپیوسته صورت می‌گیرد، مرحله حراج پیوسته از ساعت 9:00 تا 12:00 و دومین مرحله پیش‌گشایش نیز از ساعت 12:00 تا 12:30 خواهد بود و در نهایت مرحله گشایش به روش حراج ناپیوسته راس ساعت 12:30 انجام می‌شود.

    برچسب ها