عصر خودرو

صعود دسته جمعی بازارهای کالایی

عصر بازار- امروز یکی از بهترین روزهای ماه مارس برای بازارهای کالایی به شمار می رود، به طوری که شاخص های بازارهای کالا و سرمایه روندی رو به رشد را تجربه کردند.

صعود دسته جمعی بازارهای کالایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب در بازارهای شرق آسیا بورس شانگهای 0.4درصد، توکیو 0.11درصد، کره جنوبی 1.12 درصد افزایش را تجربه کردند که البته عملکرد مثبت شاخص بورس آمریکا طی جمعه گذ شته نیز (داجونز 0.21درصد) نوید یک هفته خوب برای سرمایه گذاران داشته است.

    دلار نیز در تداوم روند کاهشی روز جمعه  و با کمرنگ شدن تورم در آمریکا، امروز 0.35درصد ارزان شده و به 101.03 رسیده و زمینه را برای رشد مطلوب قیمت کامودیتی ها بخصوص فلزات اساسی فراهم کرده است (نیکل 1.76درصد، روی1.1درصد افزایش نقره 0.86درصد طلا0.45درصد، آلومینیم 0.35درصد رشد را تجربه کرد

    مس هم در این روز شاهد رشد قیمت بوده و 42دلار گران شده است (0.73درصد رشد).

    بر اساس آمارهای موجود نگرانی از عرضه جهانی مس در بخش معدن رو به افزایش است. جمعه گذشته معدنکاران بزرگترین معدن مس پرو بنام CerroVerde در اعتراض به شرایط بد حقوق اعتصاب کردند و عرضه ماهانه 40 هزار تن مس دنیا را با خطر توقف مواجه ساختند که عامل تقویت بازار امروز است!

    همچنین روی با نوسانات رو به بالا مشخصا برنده بازار امروز بوده و از رشد 30 دلاری قیمت برخوردار است (1.1درصد رشد) بر خلاف مس که شاهد رشد 66% موجودی انبارهای LME در هفته گذشته بود، موجودی روی همچنان روند کاهشی را طی نمود و 1درصد کاهش داشت که نشان از تداوم کمبود عرضه در بازار است.

    همچنین فولاد نیز رو به بالا بوده  و رشد 2.8درصدی را تا کنون به ثبت رسانده است.  طبق پیشبینی های صورت گرفته شاهد رشد تقاضا و قیمت (میلگرد بورس شانگهای) در معاملات امروز خواهیم بود. 

    این در شرایطی است که  هفته گذشته شاهد افت 9.4درصدی موجودی انبارهای فولاد چین بودیم که نشان از رشد تقاضای فیزیکی بازار چین داشته و خبر خوبی برای فعالان بازار است .

    سنگآهن نیز که چسبندگی خوبی به قیمت فولاد دارد، شاهد رشد 1.29درصدی قیمت در بورس دالیان بوده و اندکی از فشار موجودی بالا در بنادر چین رها شده است.

    برچسب ها