عصر خودرو

۲۴ اسفندماه؛

نماد فرابورس در تابلو الف بازار پایه فرابورس ایران گشایش می‌یابد

عصر بازار- نماد «فرابورس» روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه ۹۵ در تابلو « الف» بازار پایه فرابورس ایران گشایش می‌یابد تا به این ترتیب پس از بورس کالای ایران، دومین بورس در این تابلو معاملات خود را آغاز کند.

نماد فرابورس در تابلو الف بازار پایه فرابورس ایران گشایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، هیات پذیرش اوراق بهادار فرابورس هفتم مهرماه جاری با پذیرش شرکت فرابورس ایران در نماد معاملاتی «فرابورس» در بازار پایه موافقت کرد و نماد این شرکت در تاریخ 9 اسفند 95 در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شد.

    پس از گشایش نماد فرابورس، معامله سهام آن به صورت عادی و با انجام حراج پیوسته مطابق با بازارهای اول و دوم و در محدوده دامنه نوسان روزانه قیمتی 5 درصد انجام می‌شود.

    همچنین معامله سهام این شرکت در تابلو الف بازار پایه به صورت آنلاین امکان‌پذیر است که این موقعیت ویژه برای نخستین بار در بازار سرمایه به منظور انجام آنلاین سهام شرکت‌های بورسی فراهم شده است.

    بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس، شرکت‌های درج شده در تابلو الف این بازار به صورت عادی یا توافقی معامله می‌شوند. زمان‌بندی نحوه معاملات در این تابلو نیز به این صورت است که از ساعت 8:30 تا 9:00 مرحله پیش گشایش بوده و مرحله گشایش به روش حراج ناپیوسته راس ساعت 9:00 صبح صورت می‌گیرد. همچنین از ساعت 9:00 تا 12:30 نیز حراج پیوسته خواهد بود.

    در همین حال قیمت پایانی سهام، میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش است.

    روز گذشته 22 اسفندماه بیست‌ویکمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به منظور تشریح عملکرد و برنامه‌های شرکت فرابورس ایران در آستانه بازگشایی نماد آن برگزار و هم‌زمان به صورت زنده پخش شد. امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست گفت که این شرکت در سال 87 با 10 میلیارد تومان سرمایه آغاز به کار کرد که این رقم اکنون 7 برابر شده است؛ به این ترتیب فرابورس در حال حاضر 70 میلیارد تومان سرمایه دارد.هامونی همچنین از پیش‌بینی سود 44/5 تومانی برای هر سهم فرابورس ایران در سال 1396 خبر داد.

    برچسب ها