عصر خودرو

از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی؛

سود سالانه سهام عدالت اعلام شد

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کمترین سود در طول ۳ سال گذشته ۴ هزار میلیارد و بیشترین سود ۷ هزار میلیارد بوده است که بین ۴۹ میلیون نفر تقسیم می شود و حدود ۹۰ هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

سود سالانه سهام عدالت اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تعداد کل مشمولانی که در سهام عدالت ثبت نام قطعی کردند 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر است و حدود 2 میلیون نفر از دنیا رفته اند و وراث آنها باید حضوری مراجعه و صورت حساب را دریافت کنند.

    او افزود: تا امروز حدود 47 میلیون و 500 هزار نفر در قید حیات هستند که می توانند وارد سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شوند که امروز ششمین روز رونمایی آن را پشت سر گذاشتیم و مشمولان با رقم یکان کد ملی خود وارد این سامانه شوند و صورتحساب خود را مشاهده کنند.

    پوری حسینی با اشاره به بازدید مشمولان سود سهام عدالت از این سامانه گفت: تا امروز 22 میلیون نفر وارد سامانه شدند و وضعیت خودشان و سود تعلق گرفته را مشاهده کردند که خود یک رکورد جهانی به حساب می آید و علاوه بر این در مدت دو هفته گذشته 300 هزار تماس با تلفن گویای سازمان خصوصی سازی به شماره 83338 گرفته شد و کارشناسان به سوالات مردمی پاسخ دادند.

    او ادامه داد : اتفاقی که افتاده این است که به مشمولان سهام عدالت بعد از 10 سال گفته شد چه مقدار سود به آنها تعلق گرفته است که برای افراد مختلف متفاوت است و برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم 1 میلیون تومان و برای دیگر افراد 530 هزار تومان است.

    پوری حسینی افزود: 60 شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا 90 درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته است و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.

    او با اشاره به نحوه توزیع سود سهام عدالت گفت: سود تا پایان سال 94 که پایان 10 ساله بود دریافت و به حساب خزانه واریز می شد اما بعد از اتمام 10 ساله باید به اطلاع مردم می رسید که این کار انجام شد و سود سال 94 در سال 95 و سود سال 95 در سال 96 واریز می شود و به برگزاری مجمع شرکت ها برمی گردد.

    پوری حسینی افزود: کمترین سود در طول 3 سال گذشته 4 هزار میلیارد و بیشترین سود 7 هزار میلیارد بوده است که بین 49 میلیون نفر تقسیم می شود و حدود 90 هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

    او گفت: تا امروز هیچ برگه سهمی بین مشمولان توزیع نشده و آنها اجازه خرید و فروش را تا زمان تعیین شرکت های واسط ندارند همچنین ما اجازه برای ثبت نام جدید نداریم و بعد از تعیین تکلیف این به جامانده ها خواهیم پرداخت.

    پوری حسینی افزود: اگر امروز سهام را آزاد می کردیم و به مردم می دادیم مشخص نبود سهام کدام شرکت را به مردم می دهیم اما قطعا باید به صورت استانی سهام واگذار می شد که شرکت های استانی قابلیت واگذاری سهام را نداشتند و این مسائل از حوزه اختیارات سازمان خصوصی سازی خارج است.

    او گفت: از دو سال گذشته مقدمات واگذاری شرکت های سرمایه گذاری استانی به شرکت های واسط را تهیه کردیم و به دستگاهها و وزارت خانه ها مراجعه کردیم ولی تا به امروز تبدیل به قانون نشده است و این خود جای سوال است.

    پوری حسینی افزود: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا 100 درصد قانون را درست اجرا کنیم ما میزان سود تعلق گرفته را در گام نخست به آنها اطلاع دادیم و باید دولت و مجلس با کمک یکدیگر به بخش های مغفول مانده سهام عدالت بپردازند.

    او با اشاره به پیمودن بخشی از راه دراز اجرای سهام عدالت گفت: ما این را قبول داریم که هنوز بخش مهمی از راه پیموده نشده است اما مهم این بود که مردم بدانند دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست.

    برچسب ها