عصر خودرو

توسط شرکت تاسیسات دریایی؛

آخرین عرشه فاز ۱۹ پارس جنوبی نصب شد

عصر بازار- آخرین عرشه فاز ۱۹ بزرگترین میدان گازی کشور امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه بر روی پایه های خود در خلیج همیشگی فارس قرار گرفت.

آخرین عرشه فاز ۱۹ پارس جنوبی نصب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس,آخرین عرشه فاز 19 بزرگترین میدان گازی کشور امروز یکشنبه 22 اسفندماه بر روی پایه های خود در خلیج همیشگی فارس قرار گرفت. با نصب این سازه 1640 تنی که با روند مناسب و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام گرفت، تولید کامل از این فاز تا 45 روز آینده محقق خواهد شد.

    عرشه B 19 آخرین عرشه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی است که عملیات بارگیری آن در تاریخ 23 بهمن ماه به پایان رسید و شناور حامل عملیات حمل دریایی آن را در روز 15 اسفند ماه آغاز کرد،عرشه یاد شده سکوی اقماری فاز 19A می باشد که از ظرفیت تولیدی بالغ بر 500 میلیون فوت مکعب برخوردار است .
    گفتنی است نصب این سکوی ٦ پایه در مدت زمان یک ساعت و ٤۰ دقیقه صورت گرفته است که رکورد قابل توجهی برای نصب سکوهای پارس جنوبی به شمار میرود.

    بر اساس این گزارش گاز خروجی از این عرشه از طریق خطوط لوله نصب شده به عرشه 19a منتقل گردیده و پالایش مقدماتی بر روی ان در سکوی 19A انجام و گاز ان برای پالایش نهایی و شیرین سازی از طریق خطوط لوله به پالایشگاه فاز ١٩ منتقل می شود.

    لازم به ذکر است که این عرشه شامل یک هزار تن کار سازه ای و حدود ٩٥۰۰ اینچ قطر عملیات لوله کشی و حدود ٣٥ کیلومتر کابل کشی می باشد که اکثر تجهیزات ان نصب و عملیات کابل و لوله کشی ان نیز به انجام رسیده است.

    عرشه فاز 19B در زمان حرکت به سمت محل نصب خود از پیشرفت بیش از ٩٢ درصد برخوردار بوده و نصب سازه یاد شده با بهره گیری از شناور فوق مدرن با قابلیت نصب سازه هایی تا وزن ٥۰۰۰ تن انجام گرفته است.

    با تکمیل عملیات این سکو که تا روز ٢٥ اسفندماه انجام خواهد شد عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی سکوی فاز 19B بلافاصله اغاز خواهد شد.

    براساس برنامه ریزی های انجام شده تولید کامل این سکو تا نیمه اردیبهشت ماه سال ٩٦ محقق خواهد شد.
    شرکت تاسیسات دریایی در سال ٩٥ حجم قابل توجهی از عملیات را در بخش لوله گذاری ساخت ، حمل، نصب و راه اندازی سکو به انجام رسانده است. انجام ٤ عملیات نصب، راه اندازی ٨ سکوی گازی و ادامه بهره برداری از ٧ سکوی دریایی از مهمترین فعالیتهای بزرگترین شرکت فراساحلی کشور در سال ٩٥ بوده است.

    برچسب ها