عصر خودرو

آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی طرح رونق تولید

عصر بازار- آخرین اعداد و ارقام مربوط به تسهیلات اختصاص یافته به واحدهای تولیدی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی در طرح رونق تولید اعلام شد.

آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی طرح رونق تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، در آخرین آمار به دست آمده از میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدهای کوچک و متوسط در طرح رونق تولید تا 18 اسفندماه سال جاری میزان 23 هزار و 433 واحد کوچک و متوسط در بخش صنعت، معدن و کشاورزی مبلغی معادل 16 میلیارد و میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

    در طرح رونق تولید حدود 59 هزار واحد تولیدی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی (چه در بخش طرح‌های تولیدی و چه در بخش واحدهای در حال تولید) ثبت‌نام به عمل آورده‌اند و این در حالی است که 46 هزار و 500 واحد تولیدی در حال بهره‌برداری و 12 هزار و 400 طرح تولیدی نیز نیمه‌تمام هستند. در مورد 46 هزار و 500 واحد تولیدی در حال بهره‌برداری نیز 16 هزار واحد مربوط به بخش صنعت و معدن و 30 و 500 واحد نیز مربوط به بخش جهاد کشاورزی بودند.

    از 23 هزار و 433 واحد تولیدی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، 11 هزار واحد در بخش صنعت و معدن و 12 هزار و 433 واحد نیز در بخش کشاورزی بوده‌اند این در حالی است که از واحدهای اخذکننده تسهیلات در طرح رونق تولید نیز در مجموع 16 میلیارد و 8 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که 12 هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و معدنی و 4000 میلیارد تومان نیز به واحدهای بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

    میانگین تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نیز یک میلیارد و 90 میلیون تومان در بخش صنعت و معدن بوده و این میانگین در بخش کشاورزی معادل 308 میلیون تومان بوده است.

    مهدی صالحی‌نیا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - با اعلام این خبر افزود: در این طرح که از ابتدای سال تعریف شد تا واحدهای کوچک و متوسط افزایش تولید را در دستور کار قرار دهند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی دخیل بوده و همکاری‌های مختلفی را انجام دادند تا دریافت تسهیلات و بازپرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدی مدنظر قرار گیرد.

    برچسب ها