عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

تداوم واکنش منفی بورس به اخبار مثبت

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رفتار بازار سهام نشان می‌دهد با وجود خبرهای مثبت، اما به دلیل وجود ترس از آینده، فعالان بورس همچنان از سایه خود می‌ترسند.

تداوم واکنش منفی بورس به اخبار مثبت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی کریمی با بیان اینکه افت بازار سهام ناشی از متغیرهای بنیادی است، عنوان کرد: اگر به اوضاع و احوال کنونی بازار سرمایه نگاهی بیاندازیم، می بینیم که هنوز مباحث سیاسی و بین المللی بر بازار سرمایه سایه افکنده و باعث شده تا معامله گران بازار همچنان با بیم و امید گام بردارند.

    وی افت دسته جمعی قیمت سهام گروه های بورسی را ناشی از محوریت شایعه در بازار دانست و گفت: در حال حاضر در بازار سهام خبرهای سیاسی مختلفی از جمله موضوع مشارکت روسیه در دفع حملات داعش در سوریه و واکنش منفی امریکایی ها و یا ادامه موضع گیری ها در مواجه با فاجعه منا در کنار بیم و امیدهای سیاسی تا زمان تصویب توافق برجام هسته‌ای در مجلس باعث شده تا فضای شایعه در بورس دامنه دار شود.

    کریمی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته تغییر بنیادی تاثیر گذاری در اقتصاد کشور رخ نداده است، افزود: تداوم رکود در بازارهای کسب و کار باعث شده تا خوش بینی ها نسبت به سود عملکردی شرکت ها به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

    در این زمینه انتشار خبرهای مثبت از جمله افزایش تسهیلات حق تقدم خرید مسکن، اقدام دولت برای انتشار 6 هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره با هدف تسویه بدهی های بانکی و یا احتمال کاهش نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار نتوانسته به تغییر نگرش منفی معامله گردان در بازار سهام منتهی شود.

    این کارشناس مالی بر این باور است که ترس در بازار سهام عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شود. این در حالی است که ترس حاکم شده بر بازار هم اکنون تبدیل به فرهنگی شده که سهامداران با کوچکترین نوسان، در صف قرار می‌گیرند.

    وی افزود: چنین شرایطی در بازار سهام تا زماینکه بازار به نقطه ثبات دست نیابد، ادامه خواهد یافت. شرایطی که بتواند کاهش قیمت جهانی نفت و افت درآمد های دولت را در خود هضم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها