عصر خودرو

عضو انجمن فولاد در راستای حمایت از تولید داخل خواستار شد؛

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه واردات فولاد

عصر بازار: درخواست تولیدکنندگان فولاد آن است که دولت در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به افزایش تعرفه واردات فولاد اقدام کند و هرچه سریعتر رقم آن را به بالای ۴۰ درصد برساند تا به نوعی جلوی واردات فولاد گرفته شود.

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه واردات فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، افزایش تعرفه واردات فولاد به بالای 40 درصد و ایجاد تحرک در شروع پروژه های عمرانی دو اتفاقی است که باید از سوی دولت در جهت حرکت بازار فولاد صورت گیرد.

    رضا شهرستانی، عضو  انجمن فولاد با بیان اینکه وضعیت صنعت فولاد نه تنها در ایران که در کل جهان خوب نیست،گفت: شرایط صنعت فولاد در ایران و جهان ارتباطی با موضوع مذاکرات هسته ای و نتایج آن ندارد و روند کنونی این صنعت به وضعیت بازارهای جهانی باز می گردد.

    وی افزود: با توجه به شرایط موجود تمام تولیدکنندگان اقدام به کاهش تولید خود کرده اند و از آنجایی که تقاضایی برای تولید نیست عرضه ها در مورد فولاد کاهش یافته است.

    عضو انجمن فولاد با بیان اینکه قیمت انرژی رابطه مستقیمی با تولید فولاد دارد، تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در روسیه و اوکراین رخ داده این دو کشور به عنوان تولید کنندگان اصلی فولاد رو به صادرات آورده اند .

    وی افزود: از سوی دیگر کشور چین به عنوان دیگر تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان برنامه ریزی برای مصرف 720 میلیون تن فولاد کرده بود که به ازای آن مدنظر داشت 820 میلیون تن تولید کند.

    شهرستانی با اشاره به افزایش تعرفه فولاد در کشورهایی مانند آمریکا به بیش از 120 درصد تصریح کرد: این افزایش تعرفه فولاد از سوی این کشورها برای حمایت از تولید داخلی این کشورها بوده و در کنار آنها نیز کشوری مانند ترکیه برای حمایت خود از تولید فولاد داخلی 40 درصد تعرفه در نظر گرفته است.

    این عضو انجمن فولاد خاطرنشان کرد: با در نظر داشتن چنین شرایطی  فولادهای تولید شده به سمت کشورهایی سرازیر می شود که تعرفه برای واردت فولاد ندارند یا اگر هم دارند کم است که ایران و عراق  نیز در جرگه این کشورها قرار دارند.

    وی افزود: درخواست تولیدکنندگان فولاد آن است که دولت در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به افزایش تعرفه واردات فولاد اقدام کند و هرچه سریعتر رقم آن را به بالای 40 درصد برساند تا به نوعی جلوی واردات  فولاد گرفته شود.

    شهرستانی در پایان با اشاره به اینکه برخلاف  کاهش هزینه انرژی تولیدکنندگان خارجی، هر سال هزینه انرژی در ایران بالا می رود گفت: شروع پرو‍ژه های عمرانی و ساختمانی اقدامی است که باید از سوی دولت صورت بگیرد تا به واسطه آن بازار فولاد هم به حرکت در آید.

    برچسب ها