عصر خودرو

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

اختصاص حدود ۴ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به طرح های نیروگاهی

عصر بازار- رضازاده با ابراز امیدواری از اینکه در ایام باقی مانده از سال حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال از همین محل در اختیار مشاوران و پیمانکاران قرار گیرد، افزود: امسال مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع عمومی دولت در اختیار شرکت قرار گرفته است.

اختصاص حدود ۴ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به طرح های نیروگاهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا، محمدرضا رضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری 39 هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای پروژه ها به ما اختصاص یافته است، گفت: 36 هزار میلیارد ریال از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی بوده که در قبال تولید برق در اختیار ما قرار گرفت و 210 میلیارد ریال نیز از محل اسناد خزانه و اوراق مشارکت به پیمانکاران و مشاوران بابت مطالباتشان پرداخت شد.

    وی با ابراز امیدواری از اینکه در ایام باقی مانده از سال حدود 2000 میلیارد ریال از همین محل در اختیار مشاوران و پیمانکاران قرار گیرد، افزود: امسال مبلغ 450 میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع عمومی دولت در اختیار شرکت قرار گرفته است.

    رضازاده در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی موفقیت صد در صدی حاصل شده، تصریح کرد: یکی از این طرح ها، سد رودبار لرستان بود که با حضور وزیر نیرو آبگیری شد.

    وی ادامه داد: سد یاد شده قرار بود پیش از اوج مصرف برق امسال به بهره برداری برسد و نخستین واحد نیروگاهی آن، چرخش اولیه را بیست و دوم بهمن ماه داشت اما تست های بعدی نیروگاه به دلیل بروز پدیده ریزگرد در خوزستان به تاخیر افتاد اما پنجم اسفند این کار پایان یافت و طبق اعلام دیسپاچینگ بخش دیگری از برنامه ها در آینده نزدیک اجرایی می شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به اینکه واحد نخست نیروگاه سد رودبار فروردین سال 96 مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد، اظهار داشت: سد داریان نیز آذرماه با حضور رئیس جمهور آبگیری شد و سه واحد نیروگاهی دارد که در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی یکی از آنها باید به بهره برداری برسد.

    وی با ابراز امیدواری از اینکه فروردین آینده همزمان با آماده شدن خط انتقال برق از سوی برق منطقه ای کرمانشاه، نیروگاه سد داریان به بهره برداری برسد، گفت: سد سردشت در آذربایجان غربی نیز طرح اقتصاد مقاومتی این شرکت است که از 2 ماه پیش آماده آبگیری شده است.

    رضازاده اظهار داشت: عملیات اجرایی سد قوچم در انتهای سامانه انتقال آب از سد آزاد به قروه- دهگلان نیز اجرایی شده و هر 2 طرح در انتظار اعلام زمان افتتاح رسمی مسئولان است.

    برچسب ها