عصر خودرو

استارت رونق گروه خودرو در آستانه بهار

عصر بازار- امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه، گروه خودرو و ساخت قطعات در مجموع متعادل و منفی بود و شاخص با کاهش ۴۸ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۱۲۱ واحد جای گرفت.

استارت رونق گروه خودرو در آستانه بهار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 83.4 میلیون سهام از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 9.9 میلیارد تومان در 7.9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    همچنین ارزش بازار گروه بالغ بر 15,854 میلیارد تومان بود که  چیزی حدود 5 درصد از ارزش کل بازار بورس است.

    در این میان نماد خساپا با 24.9 میلیون حجم  معامله و ارزش معاملاتی 2.9 میلیارد تومان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

    نمادهای خنصیر، خمحور، خاهن و ختراک سرخترین های امروز بودند که خنصیر  و خمحورصف فروش کوچکی در آستانه منفی کامل داشتند.خنصیر با قیمت پایانی 527 تومان و خمحور با قیمت 265 تومان به کار خود خاتمه دادند.

    در طرف مقابل خموتو ر با رشد 3 درصدی سبزترین امروز بود، به جز این نماد 9 نماد دیگر افزایش قیمت جزئی داشتند، مابقی نمادهای نیز متعادل و منفی بودند.

    امروز نماد خاور باتوجه به شرایط بنیادی و تکنیکی مناسب مورد اقبال بود که با فروش حقوقی سهم ریزش کرد و به قیمت 72 تومان دیروز برگشت.

    خساپا نیز بلوک 9.2 درصدی ورنا را به قیمت پایه هر سهم 130 تومان فروخت، لذا سایپا از ترکیب سهامداری رنا خارج شده ولی از طریق دو شرکت سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری کارکنان سایپا، مالک حدود 48 درصد این شرکت سرمایه گذاری است.

    خساپا امروز را با افت زیر 1 درصد در قیمت 117 تومان به پایان برد، در صورتیکه سهم از قیمت 123 تومان عبور کند شاهد تشکیل صف خرید در این سهم خواهیم بود.

    ورنا نیز در قیمت 98 تومان متعادل و منفی به کار خود پایان داد، خزامیا امروز قیمت 76 تومان را لمس کرد و خکاوه با تشکیل یک کندل نزولی به قیمت 73 تومان نزول کرد.

    لذا شاهد قیمتهای کف در بسیاری از نمادهای خودرویی هستیم و باتوجه به اخبار مثبت حول این گروه، انتظار می رود به زودی شاهد تغییر شرایط به نفع خودرویی ها باشیم.

    برچسب ها