عصر خودرو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توصیه کرد:

کسب سود و توسعه با حضور در بازار شرکت های کوچک و متوسط

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال جاری شرکت های کوچک و متوسط معاملات خود در بازار سرمایه را آغاز کردند که این مهم موجب کسب سود برای سرمایه گذران و توسعه این قبیل شرکت ها خواهد شد.

کسب سود و توسعه با حضور در بازار شرکت های کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شادا، شاپور محمدی، در ادامه افزود: طی سالیان گذشته شرکت های کوچک و متوسط در بورس اوراق بهادار کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند اما وضعیت آنان در فرابورس متفاوت بوده است به طوری که درجهت توانمندسازی شرکت های کوچک و متوسط اهم از شرکت های دانش بنیان اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت. همچنین باید اعلام کرد که در سال جاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط، معاملات خود را آغاز کردند.

    وی در خصوص مزیت این شرکت ها نیز اظهار داشت: شرکت های کوچک و متوسط از مزیت ها و قابلیت های بالایی برخوردار هستند و از جمله مزیت های این شرکت ها می توان به کسب سودآوری بالا برای سرمایه گذاران اشاره کرد.

    بنا به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار شرکت های کوچک و متوسط برای اشخاصی که در حوزه دانش و فناوری فعالیت می کنند یک فرصت قابل توجه برای تأمین مالی محسوب می شود.

    محمدی تصریح کرد: با باز شدن تابلو بازار شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس شرکت هایی که به طور استارت آپ و هایتک فعالیت می کنند می توانند از مزایایی این بازار به نحو مطلوب بهرمند شوند. همچنین ما معتقد هستیم که با قرار گرفتن صندوق های جسورانه تامین مالی شرکت های دانش بنیان و شرکت های با تکنولوژی و فناوری بالا امکان پذیر شود.

    وی گفت: همگان باید توجه داشته باشند که این پروژه بالغ بر 2 سال مورد پیگیری مداوم قرار گرفته است و پیشتر نیز ایده آن در بورس مورد توجه قرار داشت با این همه تمامی نقاط مثبت و منفی آن به دقت بررسی شده است.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه به طور مشخص در حال حاضر این معاملات در فرابورس ایران انجام می شود، افزود: پیشتر شرکت های کوچک و متوسط برای تامین منابع مالی خود با مشکلاتی مواجه بودند به طوری که بانک ها به دلیل نبود اعتبار لازم در حساب و شناخته نبودن این شرکت ها به آنان وام اعطا نمی کردند اما با قرار گرفتن نام آنان در تابلوی فرابورس علاوه بر دریافت وام هم شناخته شده محسوب می شوند و هم برندسازی و تمامی فعالیت هایشان شامل صادارت راحت تر در درستور کار قرار خواهد گرفت.

    وی در باره ارزش گذاری دستاورد های شرکت های دانش بنیان و استارت اپ نیز گفت: به طور حتم با قرار گرفتن نام این شرکت ها در تابلو دارایی های فکری، دستاوردها و اختراعات این شرکت ها به بهترین نحو ممکن ارزش گذاری خواهد شد که این مهم خود به توسعه این شرکت ها کمک شایانی خواهد کرد.

    منبع: شادا

    برچسب ها