عصر خودرو

خبرهای کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

تلاش روسیه برای استخراج منابع نفت و گاز سیبری شرقی

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله توسعه صنعت انرژی روسیه از شرق، راه طولانی غول های نفتی جهان برای بهبود ترازنامه مالی، قابلیت استفاده از انرژی های ۱۰۰ درصد سبز در ایران و خاورمیانه، استفاده اپل از انرژی‌های ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر در ژاپن بوده است.

تلاش روسیه برای استخراج منابع نفت و گاز سیبری شرقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایرنا، براساس اطلاعات منتشر شده در خصوص توسعه صنعت انرژی روسیه از شرق،‎ این کشور با توجه به منابع عظیم نفت و گاز در منطقه سیبری شرقی و خاور دور، شرق را هدف رشد صنعت انرژی خود قرار داده است و سرمایه گذاران را به آن سو هدایت می کند.
    با توجه به چنین تغییر جغرافیایی، این کشور خط لوله های جدیدی را به سمت چین ایجاد و شمار اکتشاف میدان های نفت و گاز خود را افزایش می دهد.

    ** راه طولانی غول های نفتی جهان برای بهبود ترازنامه مالی
    ابرتولیدکنندگان نفت جهان از جمله شرکت انگلیسی - هلندی شل، توتال فرانسه، شورون و اکسون موبیل آمریکا، بریتیش پترولیوم (بی پی) انگلیس که مجموع بدهی آنها در انتهای سال ٢۰١٦ میلادی به ٢٩٧ میلیارد دلار رسید، پیش از توافق کاهش تولید اوپک می کوشیدند تولید خود را افزایش دهند تا سود از دست رفته را جبران کنند.
    ‎بدهی این شرکت ها از سال ٢۰١٢ میلادی تاکنون نزدیک به 2 برایر شده است و با وجود افزایش قیمت های نفت، این شرکت ها هنوز نمی‌توانند ترازنامه مالی خود را به زمان پیش از رکود برگردانند.
    به گفته «فاضل غیث» تحلیلگر صنعت نفت و انرژی، در تمام تاریخ این صنعت، ترازنامه مالی ابرشرکت های انرژی چنین اوضاع وخیمی نداشته بود.

    **بی پی در مکزیک جایگاه گاز می سازد
    در پی تغییر ساختار حوزه انرژی در مکزیک، شرکت بریتیش پترولیوم به عنوان نخستین شرکت خارجی اقدام آغاز به ساخت 1500 پایگاه گاز در این کشور آمریکای جنوبی کرده است.
    هفته گذشته نخستین جایگاه گاز در شمال این کشور آغاز به کار کرد.

    **روسیه از سه چاه جدید نفت در عراق برداشت می‌کند
    شرکت «گازپروم نفت» روسیه اعلام کرد که سه چاه جدید نفت در بصره عراق به اکتشاف رسانده و برداشت از آن را آغاز کرده است.
    مجموع تولید نفت این چاه ها ٢٣ هزار بشکه در روز اعلام شد.

    **قابلیت استفاده از انرژی های 100 درصد سبز در ایران و خاورمیانه
    محققان دانشگاه فناوری فنلاند اعلام کردند که ایران می تواند تا سال 2030 میلادی شبکه برق خود را به طور کامل بر انرژی های 100 درصد تجدیدپذیر مبتنی کند.
    تولیدکنندگان اصلی نفت در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) نیز می توانند با استفاده از منابع فراوان انرژی‌های پاک در کمتر از دو دهه، شبکه سودآوری ایجاد کنند.
    به گفته این محققان چنین نظام مبتنی بر انرژی پاکی در این منطقه تا 60 درصد ارزان تر از منابع دیگر انرژی است.

    ** اپل از انرژی‌های 100 درصد تجدیدپذیر در ژاپن استفاده می‌کند
    شرکت «اپل» قصد دارد به منظور تولید محصولات خود در ژاپن با کمک انرژی های 100 درصد تجدیدپذیر با شرکت «ایدیبن» ژاپن که در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر فعالیت دارد همکاری کند.
    «لیزا جکسون» معاون بخش محیط زیست، سیاست گذاری و برنامه های اجتماعی اپل گفت: همکاری با شرکت ایبیدن موجب افتخار ماست زیرا از این طریق، نه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد شد بلکه از لحاظ اقتصادی نیز برای ما مقرون به صرفه خواهد بود.
    در قالب این همکاری، ایبیدن قرار است در بیش از 20 تأسیسات انرژی تجدیدپذیر در ژاپن سرمایه گذاری کند.

    برچسب ها