عصر خودرو

تامین مالی ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی از طریق بورس کالای ایران

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال طی سال جاری در معاملات بورس کالای ایران تامین مالی شد.

تامین مالی ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی از طریق بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حامد سلطانی نژاد عصر شنبه در جمع خبرنگاران در رفسنجان با اشاره به اینکه حدود 20 گروه کالای کشاورزی در بورس کالا عرضه می شود افزود: اقلام محصولات کشاورزی ایران که در بورس عرضه می شود شامل زعفران، جو، گندم، ذرت و غیره است که بیش از 78 قلم کالای کشاورزی را شامل می شود.

    وی ارزش معاملات محصولات کشاورزی سال جاری را در بورس کالا بیش از 23 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امسال دولت 26 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران کشور را از طریق انجام معاملات گندم در بورس کالا تأمین و به آنها پرداخت کرده است.

    سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بورس پسته نیز به تازگی راه اندازی شده خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام معاملات پسته در این بورس، رونق اقتصادی ایران در این زمینه را شاهد باشیم. وی تصریح کرد: با انجام معاملات پسته در بورس پسته، این محصول در بازارهای جهانی بازار خود را به دست خواهد آورد.

    سلطانی نژاد همکاری شرکت تعاونی پسته رفسنجان را در راه اندازی تالار تخصصی بورس پسته قابل تحسین دانست و عنوان کرد: بورس خرما نیز در آینده نزدیک در شهرستان بم راه اندازی خواهد شد و این محصول نیز رونق اقتصادی پیدا خواهد کرد.

    وی بیان کرد: برای فروش محصول پسته در بورس 2 راه وجود دارد که کشاورزان می توانند از طریق معاملات فیزیکی در بورس و تحویل محصول پسته به انبارهای بورس پسته، قبض انبار را به عنوان گواهی سپرده دریافت کنند و وارد بورس پسته شوند.

    سلطانی نژاد با اشاره به وجود بیش از 80 کارگزاری در سراسر کشور تصریح کرد: کشاورزان برای مشاوره انجام فروش محصول پسته در بورس، به کارگزاری ها مراجعه کنند.

    مدیر بورس کالای کشور یکی از دلایل از دست دادن بازار خارجی پسته را وجود تحریم ها دانست و گفت: امیدواریم معاملات پسته از سال های آینده رونق اقتصادی به کشاورزان و ایران اسلامی ببخشد.

    وی کیفیت کالا را یکی از مزایای بورسی شدن کالا عنوان و اظهار کرد: عرضه و تقاضا، قیمت را تعیین می کند بنابراین هرچه کالا با کیفیت بالا باشد خریداران بهترین قیمت را برایش تعیین می کنند.

    آغاز به کار تالار تخصصی بورس پسته در رفسنجان از امروز شنبه انجام شد که در این امر استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی هم حضور داشتند.

    برچسب ها