عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

افزایش حجم معاملات محصولات پلیمری

عصر بازار- پتروشیمی در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۴۴ هزار و ۳۳۹ تن رقم خورد.

افزایش حجم معاملات محصولات پلیمری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 102 هزار و 489 تن و تقاضای آن هم برابر با 79 هزار و 546 تن بود.

    به این ترتیب 43 درصد از عرضه کل محصولات پلیمری توسط معامله گران خریداری شد. همچنین 19 گرید از 107 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند.

    در همین حال تقاضا با کاهشی حدودا 3 هزارتن روبه رو شد، همچنین حجم عرضه ها 22 هزارتن نسبت به دو هفته قبل افزایش داشت، به طوری که اکثر گریدهای پلیمری با افزایش حجم عرضه روبه رو بودند.

    به این ترتیب بیشترین افزایش حجم عرضه در گروه پلی پروپیلن های نساجی با 6 هزار و 413 تن رقم خورد، بعد از آن پلی اتیلن های سبک فیلم با 5 هزار و 22 تن افزایش و پلی اتیلن های سنگین تزریقی و بادی به ترتیب با 4 هزار و 892 تن و 4 هزار تن قرار داشتند.

    بیشترین کاهش عرضه نیز مربوط به پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری با یک هزار و 992 تن بود. همچنین پلی پروپیلن های شیمیایی هم با 638 تن کاهش در رتبه دوم قرار دارند.

    به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، قرار داشتن در روزهای پایانی سال و نیاز به نقدینگی سبب شده تا حجم عرضه محصولات پتروشیمی در اسفندماه افزایش یابد.

    در همین حال تقاضا نیز در هفته ای که گذشت روندی نزولی داشت و بیش از 3 هزارتن بود، به این ترتیب طی دو هفته اخیر تقاضا 58 هزارتن در تالار پتروشیمی کاهش یافت.

    البته در هفته ای که گذشت افزایش عرضه پلی پروپیلن ها سبب شد تا معاملات این گروه با رقابت کمتری انجام شد.

    همچنین حجم معاملات در هفته جاری با افزایش زیاد و نزدیک به 17 هزار تنی نسبت به هفته گذشته مواجه شد، بدین ترتیب روند حجم معاملات در اسفند ماه بعد از دو هفته کاهش متوالی در هفته جاری روندی افزایشی پیدا کرد.

    این در حالی است، که هر ساله در اسفند ماه حجم معاملات و تقاضا افزایش زیادی پیدا می کند، همچنین امسال با کمک نهادهایی چون شورای رقابت و بورس کالای ایران حجم عرضه ها نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه با افزایش بسیار زیادی نیز مواجه شده است.

    برچسب ها