عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

افزایش ۴۴ درصدی ارزش معاملات سهام بورس تهران در هفته گذشته

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت، اطلاعیه های مهم منتشرشده در کدال و خبرهای مهم در طول هفته پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات ۹,۱۰۸ میلیون سهم و ارزش آن ۱۲,۱۵۸ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۲۸ و ۴۴ درصد افزایش داشته است. سه صنعت «بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی» با ۲۱.۳ درصد، «محصولات شیمیایی» با ۱۲.۴ درصد و «مخابرات» با ۱۱.۸ درصد بیش از ۴۵ درصد از ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

افزایش ۴۴ درصدی ارزش معاملات سهام بورس تهران در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می ­شود، از ابتدای سال تا هجدهم اسفند 1395 شاخص کل (هم­وزن) بورس تهران 15.5 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه شاخص کل (ارزش- وزنی) 4.9 درصد کاهش داشته است. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 7.4 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 17 درصد، قیمت دلار (آزاد) 8.6 درصد و قیمت یورو (آزاد) 4.2 درصد افزایش داشته است.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به هجدهم اسفند‌ماه 1395، صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی 29.8+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «خدمات فنی و مهندسی» با افت 14 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، شرکت «لوله‌ و ماشین‌سازی ‌ایران‌» با 55.2+ درصد بیشترین افزایش و «محورسازان ‌ایران‌خودرو» با 43.3- درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    در مقایسه شاخص بورس­ های اوراق بهادار، در هفته منتهی به بیستم اسفند‌ماه 1395، شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 2.1 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با افت 1.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    مطابق این گزارش از ابتدای سال تا بیستم اسفند 1395، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 26، 27 و 47 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، روی با 53.8 درصد بیشترین و طلا با 2.3- درصد کمترین بازدهی را داشتند.

    از مهم­ترین اتفاقات در هفته گذشته می­توان به فروش 49.8 درصد شرکت سرمایه گذاری ملی توسط بانک تجارت، بازگشایی نماد معاملاتی گروه مپنا، صدور مجوز خزانه داری آمریکا برای افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران، تصویب رقم 11 میلیون و 527 هزار میلیارد ریالی سال 96 برای بودجه کل کشور توسط مجلس، درج نماد شرکت 95 میلیارد تومانی به پرداخت در بورس تهران، فروش دو بلوک 9.5 درصدی بیمه های آسیا و البرز توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت اشاره کرد.

    همچنین از مهم­ترین اطلاعات منتشر شده بر روی کدال می­توان ثبت افزایش سرمایه سرمایه‌گذاری غدیر، پیشنهاد افزایش سرمایه پتروشیمی پردیس، تعدیل مثبت 56 درصدی  پالایش نفت لاوان، تعدیل مثبت 24 درصدی پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها