عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۸۴ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۸۴ هزار و ۵۵۶ قرارداد و ارزش ۱۱ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی هفته مذکور حجم معاملات به ۵۰ هزار و ۶۰۰ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۸۴ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دلار در 5 روز ابتدایی هفته گذشته در مسیر کاهشی قرار داشت و حتی با نزول از مرز 3هزار و 750 تومان تا قیمت 3 هزار و 720 تومان پایین رفت. شنبه گذشته، شاخص بازار ارز با افت محدود 5 تومانی به قیمت 3 هزار و 780 تومان رسید. با این حال، در ادامه هفته روند افت دلار شدت گرفت؛ به‌طوری‌که این ارز پس از کاهش‌های 10، 11 و 16 تومانی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، در پنجمین روز هفته، 23 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 720 تومان رسید. این در حالی است که  روز پنجشبه با رشد قیمت رو به رو شد. همچنین اونس نیز طی هفته مذکور  5/ 0 درصد از ارزش خود را از دست داد، اما با این حال سکه به روند نزولی اونس بی اعتنایی کرد و بیشتر تحت تاثیر نوسانات دلار قرار می گرفت و سعی در نگهداری محدوده قیمتی خود داشت.

    بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 73هزار و 163 قرارداد را به ارزش 9هزار و 672میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید 6 هزار و 738 قرارداد به ارزش 860 میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با ثبت دو هزار و 129 قرارداد به ارزش 259 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل اسفند امسال با یک هزار و 687 قرارداد به ارزش 104 میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر 96 با 839 قرارداد به ارزش 104 میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  23هزار و 275 قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 194 هزار تومان، افزایش 0/23درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 212 هزار تومان رشد0/2 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 237 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/13درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 267 هزار تومان معامله و رشد 0/24 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 303 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/1 درصدی را به ثبت رساند.

    در بازار نقدی نیز طی روز پنج‌شنبه همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر رشد قرار گرفت و با 7 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 193 هزار تومان رسید.

    برچسب ها