عصر خودرو

رئیس کل سازمان امورمالیاتی خبر داد:

افزایش درآمدهای مالیاتی در سال ۹۶

عصر بازار- تقوی نژاد گفت: در سال ۹۵ میزان درآمدهای مالیاتی نسبت به سال های گذشته پیشی گرفته است و در سال ۹۶ نیز این روند به همین شکل خواهد بود.

افزایش درآمدهای مالیاتی در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امورمالیاتی با اشاره به مالیات اصناف گفت: در سال 95 میزان درآمدهای مالیاتی نسبت به سال های گذشته پیشی گرفته است  و در سال 96 نیز این روند به همین شکل خواهد بود.

    وی تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی و عوارض در قانون بودجه 96، 115 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.

    رئیس کل سازمان امورمالیاتی درخصوص مدیریت فضای جامعه و عدم تأثیرپذیری افکار عمومی از افزایش درآمدهای مالیاتی تأکید کرد: ما همواره اعلام کرده و در سال 95 نیز این شعار را اجرایی کردیم که افزایش درآمدهای مالیاتی تحت هیچ شرایطی مبنی بر فشار بر مودیان موجود نیست.

    تقوی نژاد بیان کرد: سعی کرده ایم ازچند طریق افزایش درآمدهای مالیاتی را تامین کنیم که یکی از این راهها  وصول مطالبات است که بخش عمده ای از آنها امسال وصول شده است و درسال آینده نیز 13 هزارمیلیارد تومان رقم قابل توجهی است که باید روی آن متمرکز شویم.

    مبارزه قاطع و دائمی با فرارمالیاتی از برنامه های اصلی ما است

    معاون وزیراقتصاد و اموردارایی با بیان اینکه روش دیگر افزایش درآمدهای مالیاتی واحدیابی است که به صورت دستی و مکانیزه در سازمان دنبال می شود، افزود: مبارزه قاطع،جدی و دائمی با فرارمالیاتی نیز جزو برنامه های اصلی ما است که امسال نیز موفقیت هایی در این زمینه بدست آورده ایم به طوری که می توان گفت 4 هزار میلیارد تومان از درآمدهای سال جاری از طریق مبارزه با فرارمالیاتی، شناسایی مودیان جدید و تکمیل بانک های اطلاعاتی است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پایان عنوان کرد: در طرح جامعی که از سال 95 آغاز شده و آثار اولیه بهره برداری را ملاحظه می کنیم، 300 هزار مودی جدید مالیاتی شناسایی شده اند.

    برچسب ها