عصر خودرو

۹۰ درصد از حجم معاملات امروز بازارهای شش‌‌گانه فرابورس به بازار سهام تعلق یافت

عصر بازار- در نخستین روز معاملاتی هفته سوم اسفندماه‌ بیش از ۱۷۱ میلیون ورقه در ۱۹۸ هزار و ۹۸۳ نوبت دادوستدی دست‌به‌دست شد که ارزشی افزون بر دو هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال را رقم زد.

۹۰ درصد از حجم معاملات امروز بازارهای شش‌‌گانه فرابورس به بازار سهام تعلق یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، حدود 90 درصد از حجم معاملات بازارهای شش‌‌گانه فرابورس ایران در روز جاری به بازار سهام اختصاص یافت؛ بدین ترتیب این بازار میزبان نقل‌وانتقال بالغ بر 153 میلیون سهم به ارزش بیش از 424 میلیارد ریال بود. در این میان نماد حق تقدم شرکت بیمه اتکایی امین بیشترین حجم و نماد «چکاپا» متعلق به گروه صنایع کاغذ پارس که در پایان مبادلات امروز متوقف شد بیشترین ارزش معاملاتی را در بین بازارهای اول، دوم، پایه و SME به دست آوردند.

    نماد «مارون» امروز 21 اسفندماه 10 واحد اثر منفی بر شاخص کل بر جا گذاشت و به این ترتیب آیفکس مبادلات امروز را در ارتفاع 851 واحدی به پایان رساند در حالی که با 14 واحد افت مواجه شد.

    در حالی که در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت نمادهای فرابورسی، نمادهای «کمرجان»، «کوثر» و «ثعمرا» قرار گرفتند، در مقابل نمادهای «شاوان»، «قچار» و «بپاس» بیشترین کاهش قیمت را در جریان معاملات امروز تجربه کردند.

    در همین حال امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه 95 همچنان بیشترین حجم و ارزش را در میان این اوراق دراختیار گرفته است و در مجموع در تابلو تسهیلات مسکن بیش از 42 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 32 میلیارد ریال دادوستد شد.

    رصد بازار اوراق با درآمد نیز ثابت حاکی از نقل‌وانتقال بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 462 میلیارد ریال در این بازار است. اسناد خزانه مرحله نهم با معامله بیش از 429 هزار ورقه به ارزش افزون بر 382 میلیارد ریال بیشترین حجم  و ارزش معاملاتی را در این میان رقم زد.

    صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان نیز توانست بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به خود اختصاص دهد. امروز در تابلو ETFها نزدیک به 16 هزار ورقه به ارزش افزون بر 200 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.

    برچسب ها