عصر خودرو

پیش بینی ها نشان می دهد؛

سنگ آهن در جاده رشد به فولاد می پیوندد

عصر بازار- سنگ آهن در پی افزایش تقاضا برای سنگ آهن و کاهش موجودی انبارهای چین پیش بینی می شود هفته آینده بهای این دو محصول در بازارهای جهانی با رشد قیمت همراه شود.

سنگ آهن در جاده رشد به فولاد می پیوندد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از بورس کالای ایران، کاهش 9.4 درصدی موجودی انبارهای فولاد چین طی هفته گذشته نشان از تقویت تقاضا در بازار با عنایت به رسیدن ماه پیک مصرف (مارس) داشته و عامل تقویت قیمت این محصول طی هفته آینده خواهد شد.

    بر این اساس فولاد در این هفته شاهد افت قیمت بود، بیلت 1.1درصد ارزان شده و میلگرد در بورس شانگهای 2.7درصد کاهش را تجربه کرد. این موضوع باعث شد تا سنگ آهن تحت فشار قرار گرفته و 5درصد افت قیمت داشته باشد.

    اما این در شرایطی است که پیش بینی ها نشان از رشد قیمت فولاد طی هفته آینده دارد و عملکرد موجودی انبارهای فولاد چین طی هفته گذشته شاهد روندی کاهشی بوده که نشان میدهد تقاضا همچنان بیشتر از عرضه است.

    بعلاوه محدودیت تولید واحدهای فولادسازی و سینترینگ نوانی شمالی چین با اتمام کنگره خلق چین در روز 16 مارس (پنجشنبه هفته آینده) به اتمام رسیده و انتظار رشد تقاضای سنگ آهن در اواسط هفته آینده را شاهد خواهیم بود که قیمت این ماده معدنی را تقویت می کند.

    برچسب ها