عصر خودرو

مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد:

ورود سومین هواپیمای برجامی تا چند روز دیگر

عصر بازار- مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه سومین هواپیمای ایرباس و دومین هواپیمای ۳۳۰ تا چند روز دیگر وارد ناوگان هوایی کشورمان می‌شود گفت: در دوره‌های مختلف نسبت به خرید هواپیمای جدید اقدام کردیم اما تنها دوره‌ای که منتج به نتیجه شد در دولت یازدهم بود.

ورود سومین هواپیمای برجامی تا چند روز دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ایلنا، فرهاد پرورش در مراسم ورود دومین هواپیمای برجامی و اولین هواپیمای قاره‌پیمای ایرباس به ناوگان ایران‌ایر گفت: سومین هواپیمای ایرباس تا چند روزدیگر وارد ناوگان ایران‌ایر می‌شود.

    وی ادامه داد: اولین  ایرباس 321 دو ماه گذشته وارد ناوگان شد، امروز شاهد ورود دومین هواپیما بودیم و سومین هواپیمای ایرباس تا چند روز دیگر وارد ناوگان می‌شود.

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با تشکر از حمایت‌های رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برای به سرانجام رسیدن قرارداد خرید هواپیماهای جدید از ایرباس و بوئینگ گفت: به طور قطع به سرانجام رسیدن قرارداد خرید هواپیماهای جدید را مدیون حمایت‌های ریاست جمهوری و آقای آخوندی هستیم.

    پرورش با بیان اینکه قرار نیست برای ورود هر هواپیمای جدید مراسمی داشته باشیم گفت: برگزاری مراسم ویژه برای ورود اولین هواپیمای ایرباس به این دلیل بود که نشان دهیم تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران به پایان رسیده و مراسم امروز هم به این دلیل است که اولین هواپیمای پهن پیکر و قاره پیما وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده است

    وی ادامه داد: ورود این هواپیما نشان می‌دهد که مذاکرات برای پایان تحریم ها نتیجه داده است.

    مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه فرآیند خرید هواپیماهای نو بسیار پیچیده است و مراحل متعددی دارد اظهار داشت: خرید هواپیمای جدید بسیار پیچیده‌تر از خرید هواپیمای دسته دوم است و باید وقت بیشتری برای نتیجه دادن مذاکرات صرف کرد.

    پرورش با بیان اینکه خرید هواپیمای نو و انعقاد قرارداد آن جزئیات بسیار پیچیده‌ای دارد گفت: کوچکترین بی‌دقتی در خرید هواپیماهای جدید منجر به این می‌شود که در آینده مشکلات متعددی به وجود آید.

    وی تاکید کرد: بنده تاکنون سه بار مدیر پروژه خرید هواپیماهای جدید بودم که به دلیلی که در گذشته وجود داشت، منجر به نتیجه نشد و نتوانستیم هواپیماهای جدید را وارد کنیم اما امروز مذاکرات به نتیجه رسید و موفق به انعقاد خرید 200 فروند هواپیمای جدید شده‌ایم.

    پرورش تاکید کرد: به طور قطع در این دوره از خرید هواپیماهای جدید مذاکرات بسیار جدی‌تر و با جزئیات بیشتر دنبال شد.

    وی با تاکید بر اینکه مذاکرات خرید هواپیما بسیار موشکافانه دنبال شد گفت: تاخیر در ورود هواپیماهای جدید به دلیل پیچیدگی‌های خرید هواپیماهای نو است و نباید این برداشت اشتباه به وجود بیاید که مشکلاتی در روند خرید هواپیما به وجو آمده است.

    پرورش تاکید کرد: هم طرف‌های غربی و هم ما به نمایندگی از کشورمان به دنبال تامین منافع خود هستیم. بنا بر این طولانی شدن مذاکرات برای تامین منافع دو طرف طبیعی است.

    مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی نباید به تعداد هواپیماهای خود بنازند اظهار داشت: مهم‌ترین برتری ایرلاین‌ها نسبت به یکدیگر خدماتی است که شرکت‌ها به مردم و مسافران ارائه می‌دهند.

    وی ادامه داد: ایران‌ایر متعلق به تمام مردم است و یک شرکت ملی محسوب می‌شود.

    برچسب ها