عصر خودرو

نماینده مردم رفسنجان در مجلس :

با بورس پسته، جهانی می شویم

عصر بازار- تالار تخصصی معاملات پسته در شرکت تعاونی پسته آغاز به کار کرد .

با بورس پسته، جهانی می شویم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، صبح امروز با حضور مدیر بورس کالای کشور، استاندار کرمان، مسؤولان محلی و سهامداران، آیین آغاز به کار تالار تخصصی معاملات پسته در سالن شرکت تعاونی پسته رفسنجان برگزار شد.

    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه پسته از ارزآورترین محصول کشاورزی کشور است، اظهار داشت: 17 شهرستان در کشور پسته تولید می‌کنند که رفسنجان بزرگترین تولیدکننده پسته ایران است.

    احمد انارکی‌محمدی در ادامه با اشاره به شرکت تعاونی پسته رفسنجان بیان داشت: این شرکت 75 هزار عضو دارد که نسبت به شرکت اعتقاد خاصی دارند.

    وی تصریح کرد: وجود بورس پسته، عامل شفاف‌سازی است و با همراهی سهامداران در دو سه سال آینده به جایگاه اصلی بورس می‌رسیم.

    انارکی‌محمدی افزود: با داشتن بورس پسته، بحث جهانی شدن ما کلید می‌خورد و با توجه به اینکه سال‌های زیادی ما قیمت‌گذاری جهانی پسته را انجام می‌دادیم به این جایگاه بر می‌گردیم.

    وی اضافه کرد: طی سال‌ها ‌خریداران عراقی، افغانستانی و چینی با حضور در پایانه‌ها و مراکز فرآوری، پسته را بدون نظارت خرید می‌کردند که لطماتی به قیمت و ارزش پسته وارد می‌شد.

    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث پسته باید نگاه داخلی و صادرات ساماندهی شود و سازمان بورس، کمک بانک‌ها، جوایز صادراتی و تامین منابع مالی را مدنظر قرار دهد.

    برچسب ها