عصر خودرو

نعمت‌زاده:

بخش اعظم معدن کشور دست‌نخورده است

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که بخش اعظم معادن کشور دست‌نخورده باقی مانده است.

بخش اعظم معدن کشور دست‌نخورده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزراش پایگاه «خبری عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم رسمی امضای قرارداد سرمایه‌گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی‌آباد با بیان اینکه بیش از سه سال از جلسات مکرری در مورد این معدن برگزار می‌شود و با افراد مختلف از جمله سرمایه‌گذار خارجی مذاکراتی انجام داده‌ایم، گفت: در نهایت احساس کردیم که مجموعه قبلی توان لازم برای اجرای پروژه را ندارد و تصمیم به امضای قراردادی جدید در این راستا اتخاذ شد.

    وی ادامه داد: معدن مهدی‌آباد توانایی تولید 4 درصد روی جهان را دارد و طی این سال‌ها تولیدش متوقف بود که خوشبختانه با تدبیری که انجام شد، تصمیم بر برگزاری مزایده گرفتیم و پس از ارزیابی‌های مختلف کنسرسیوم مربوطه موفق به همکاری در این پروژه شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با تفاهم کامل پیشنهادات پذیرفته و قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد: بر اساس مفاد قرارداد و قوانین موجود بدون دغدغه خاطر کار را پیش خواهیم برد و بنابر تصمیمی که در جلسه آخر مذاکرات گرفته شد، قرار بر این است که پس از 4 سال پروژه به ظرفیت‌سازی برسد اما توصیه می‌کنیم که بخش عمده کار که می‌تواند تجاری باشد، زودتر از سایر بخش‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.

    نعمت‌زاده افزود: دلیلی ندارد که همه فازهای پروژه در یک مقطع زمانی بهره‌برداری شود و از نظر اقتصادی این مسئله توجیه‌پذیر نیست.

    وی با اشاره به اینکه بخش معدن برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تاکید دارند، عنوان کرد: از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که هر آنچه توان مالی دارند در بخش معدن و صنایع وابسته معدن سرمایه‌گذاری کنند چرا که بخش اعظم معدن کشور دست‌نخورده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با درخواست همکاری از سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها خاطرنشان کرد: معادن در طبیعت قرار دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم با دستگاه‌های مختلف صنعتی سر و کار خواهند داشت هر چند ما باید حافظ طبیعت باشیم اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان کار را جمع کرد بنابراین باید با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست در زمینه رونق معادن گام برداریم.

    برچسب ها