عصر خودرو

مدیرعامل سمات :

پیشنهاد بازارسرمایه برای آزادسازی سهام‌عدالت ارائه شده است

عصر بازار- محسنی گفت: تاکنون ۹.۶۸۹.۳۳۶ کد معاملاتی توسط سمات ایجاد شده است که از این تعداد۹.۳۲۵.۲۶۳ کد مختص اشخاص حقیقی ۷۲.۵۲۲ کد مختص اشخاص حقوقی می باشد.

پیشنهاد بازارسرمایه برای آزادسازی سهام‌عدالت ارائه شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سمات در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا سامانه ای برای آزاد سازی سهام عدالت در نظر گرفته شده،گفت :سمات در تعامل نزدیک با سازمان بورس، نسبت به ارائه ی طرح تشکیل صندوق های قابل معامله، احکام پیشنهادی، سامانه PCOR و غیره اقدام نموده است. همچنین با عملیاتی شدن سامانه جدید پس از معاملات IRPT ایجاد کدمعاملاتی برخط، سطح تعاملات و ظرفیت های سامانه پس از معاملات افزایش یافته و تقویت شده است.

    محمدرضا محسنی در خصوص تعداد کدهای معاملاتی صادر شده نیز  تصریح کرد :تاکنون 9.689.336کد معاملاتی توسط سمات ایجاد شده است که از این تعداد9.325.263 کد مختص اشخاص حقیقی 72.522کد مختص اشخاص حقوقی می باشد.

    مدیرعامل سمات  این را هم یاد آور شد که تا به امروز 842 کد سرمایه گذار خارجی صادر شده است.

    محسنی در مورد اقدامات صورت گرفته برای تسهیل فرآیند افزایش سرمایه و حق تقدم سهام و روند طولانی بین اداره ثبت شرکت ها و سپرده کردن سهام اظهارداشت:  هم اکنون با دریافت مدارک و مستندات مثبت از سازمان بورس و  اوراق بهادار، عملیات سپرده کردن سهام در سمات حداکثر طی یک روز کار انجام می شود.

    مدیرعامل سمات خاظرنشان کرد: اگرچه رویه ی تعاملی ناشران با سمات و پیگیری افزایش سرمایه از طریق پنل ناشران در سامانه پس از معاملات جدید تسهیل و تسریع خواهد شد؛ اما فرآیندهای مربوط به اداره ثبت شرکت ها و دریافت مجوزهای لازم از سازمان، در حوزه وظایف سمات نیست، از این رو این موضوع  از سازمان بورس قابل پیگیری  خواهد بود.

    برچسب ها