عصر خودرو

توصیه رئیس جمهوری ارمنستان به فرانسه:

حضور در بازار ایران سودمند است

عصر بازار- سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان در دیدار با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود، گفت: با توجه به روابط خوب تهران و ایروان، حاضریم به شرکت های برتر فرانسه برای حضور در بازار سودمند ایران کمک کنیم.

حضور در بازار ایران سودمند است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، سایت خبری لراگیر ارمنستان روز پنجشنبه به نقل از سختان سرکسیان در کاخ الیزه در پاریس نوشت: ارمنستان عضو اتحادیه اوراسیاست و می تواند پلی برای تجار فرانسوی باشد تا کالای خود را تولید و در بازار 170 میلیونی پنج کشور عضو به فروش برسانند.
    وی همچنین افزود: ایروان با تهران روابط خوبی دارد و در دوران تحریم های ضدایرانی هم این مناسبات خوب حفظ شد.
    سرکیسیان تاکید کرد: ارمنستان با شناختی که از ایران و ایرانیان دارد، می تواند برای شرکت های برتر فرانسوی مفید واقع شود و در زمینه توسعه روابط با جمهوری اسلامی، بستری برای شرکت های اروپایی باشد .
    سرژ سرکسیان در پایان افزود: اگر حضور اقتصادی فرانسه در بازار ایران شکوفا شود، ما هم سودخواهیم برد.
    رئیس جمهوری ارمنستان 12 اسفند ماه نیز بر اهمیت مشارکت اقتصادی شرکت های اروپایی با ایران از دیدگاه ایروان تاکید و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
    خبرگزاری ارمن پرس به نقل سخنان وی نوشت: ارمنستان پیشینه ارتباط تاریخی با ایران دارد و اکنون هم با توجه به روابط خوب دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ارمنستان عرصه خوبی برای ورود شرکت های اروپایی علاقه مند به بازار ایران است.
    سرکیسیان همچنین اظهار کرد: ارمنستان ضمن توسعه همکاری های مثال زدنی منطقه ای با ایران، امکان تبدیل شدن به کوتاه ترین و امن ترین رهگذر بین بنادر دریای سیاه و خلیج فارس را دارد و گذرگاه شمال - جنوب نیز امکان انتقال بار از گرجستان به ارمنستان و سپس به ایران و همچنین اروپا را ممکن می کند.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

    برچسب ها