عصر خودرو

بورس در هفته ای که گذشت:

جان در بدن بورس باقی نمانده است

عصر بازار- معامله گران بورس تهران، دراولین روز معاملاتی جو آرام و کم حجمی را به نظاره نشستند که در اغلب نمادهای معاملاتی غلبه بر تقاضای سهام هویدا بود.

جان در بدن بورس باقی نمانده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دراولین روز معاملاتی، شاخص کل قیمت، با سقوط 340 واحدی به عدد 77 هزار و 135 واحد توقف کرد این درحالی است که شاخص کل هم وزن با کاهش 103 واحدی به عدد 15 هزار و 688 واحد رسیده است.

    ارزش معاملات بورس تهران، به بیش از 180 میلیارد تومان بالغ شد این درحالی است که در بازار نقد بورس، ارزش معاملات به بیش از 147 میلیارد تومان بالغ شده که این امر ناشی از دست به دست شدن 1 میلیارد و 19 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 358 نوبت داد و ستد شد.

    بازار سهام، بازاری متعادل و متمایل به منفی است که بیشتر در اغلب نمادهای معاملاتی غلبه عرضه بر تقاضای سهام را به نظاره نشسته بودند بازاری که با ناامید شدن از بازار شب عید و توقف عرضه های اولیه به دنبال شناسایی بازدهی و شاید به اصطلاح پول توجیبی در تک سهم ها و شرکت هایی برخوردار از سهام شناوری پایین است.

    *** در روز دوم از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت بورس تهران، با کاهش 368 واحدی به عدد 76 هزار و 766 واحد متوقف شده است این درحالی است که شاخص کل هم وزن با کاهش 79 واحدی به عدد 15 هزار و 608 واحد رسیده است.

    ارزش کل معاملات بورس به بیش از 211 میلیارد تومان بالغ شده که این امر ناشی از دست به دست شدن 4 میلیارد و 235 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 690 نوبت داد و ستد شده است.

    نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا، پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پتروشیمی فارابی، سایپا دیزل، حمل‌ونقل بین‌الملل خلیج فارس، لیزینگ صنعت و معدن، حق تقدم خرید سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام داروسازی ابوریحان،حق تقدیم خرید سهام بیمه سامان،اوراق مشارکت میدکو، گسترش صنایع پیام، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایران، حق تقدم خرید سهام پارس‌خودرو، مدیریت انرژی امید تابان هور متوقف شدند.

    بازار سهام؛ بازاری متعادل و کم حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا در شرکت های کوچک و برخی از تک سهم ها را دنبال می کرد، بازاری که هنوز از کمبود نقدینگی رنج می برد.

    *** در روز سوم از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت بورس، با افزایش 22 واحدی به عدد 76 هزار و 789 واحد را به نمایش گذاشت این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن با کاهش 51 واحدی به عدد 15 هزار و 557 واحد رسید.

    ارزش کل معاملات  بورس به بیش از 233 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 922 میلیون و 891 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 875 نوبت داد و ستد شد.

    بازار سهام؛ بازاری متعادل و آرام بود که با افزایش تحرک خریداران سهام در مقابل فروشندگان، در اغلب نمادهای معاملاتی روی صفر تابلو (قیمت پایانی) قرار گرفته است.

    *** در روز چهارم از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت بورس با افزایش 10 واحدی به عدد 76 هزار و 800 واحد رسیده است این درحالی است که شاخص قیمت هم‌وزن با کاهش 25 واحدی به عدد 12 هزار و 264 واحد را به نمایش گذاشته است.

    ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 343 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 1 میلیارد و 493 میلیون سهم با اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 392 نوبت داد و ستد شد.

    بازار سهام؛ بازاری متعادل و کم حجم بود که در کنار بازارسازی برخی حقوقی ها در گروه‌های شاخص‌ساز شاهد تکاپوی معامله‌گران در میان تک‌سهم‌ها با هدف شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت بوده بازاری که به دلیل بی‌پولی این روزها هرگونه نوسان مثبت را به سرعت می بلعد.

    *** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص بورس تهران، به عدد 76 هزار و 285 واحد رسیده است این درحالی است که ارزش کل معاملات بورس تهران از 3 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 1 میلیارد سهم طی 62 هزار نوبت داد و ستد شده است.

    شاخص کل فرا بورس به پله 865 هزار و 10 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 2 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 332 میلیون سهم طی 17 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شده است.

    برچسب ها