عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد:

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید گاز ایران در پارس جنوبی

عصر بازار- زنگنه گفت: با افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز باید ۶ خط لوله اصلی برای انتقال گاز از جنوب به شمال کشور احداث شود و همه این سرمایه گذاری ها برای جلوگیری از حبس گاز در پارس جنوبی است.

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید گاز ایران در پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاح همزمان 5 تاسیسات جدید تحت فشار گاز با بیان اینکه ظرفیت تولید گاز ایران در پارس جنوبی در طول فعالیت دولت یازدهم با افزایش دو برابری به 300 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، گفت: تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم در مجموع 10 فاز پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار گرفته بود که تا پایان فعالیت دولت 11 فاز جدید راه اندازی و به تولید گاز می رسند.

    وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به حدود 600 میلیون متر مکعب در روز باید 6 خط لوله اصلی برای انتقال گاز از جنوب به شمال کشور احداث شود و همه این سرمایه گذاری ها برای جلوگیری از حبس گاز در پارس جنوبی است.

    وزیر نفت با اشاره به افزایش ظرفیت، تولید و انتقال گاز در کشور یادآور شد: سال 92 حدود 42 درصد از سبد سوخت نیروگاههای برق فرآورده های نفتی بود که ارزش این فرآورده نفتی حدود 18 میلیارد دلار برآورد می شود.

    وی تاکید کرد: امسال سهم فرآورده نفتی در سبد سوخت نیروگاهها به 10 درصد کاهش یافته که اگر حوادثی در پارس جنوبی به وقوع نمی پیوست سهم فرآورده نفتی در سبد سوخت نیروگاهی حتی به 8 درصد هم کاهش می یافت.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید با افزایش مقاوم سازی پارس جنوبی در برابر حوادث گاز ریسک تولید گاز را به حداقل کاهش دهیم.

    برچسب ها