عصر خودرو

پاویون تجاری ایران در چین اردیبهشت ۹۶ راه‌اندازی می‌شود

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در چین(شانکهای) از راه‌اندازی پاویون تجاری ایران در منطقه آزاد شانکهای چین خبر داد و گفت: این پاویون اردیبهشت سال ۹۶ افتتاح می‌شود.

پاویون تجاری ایران در چین اردیبهشت ۹۶ راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا ، علی دهقانی صبح پنجشنبه در حاشیه حضور یک گروه تجاری چینی در اتاق بازرگانی شیراز، به خبرنگاران گفت: طرح و ایده راه‌اندازی این پاویون از سوی ایران، مطرح و با توجه به ضرورت آن، مذاکراتی از حدود 6 ماه قبل با بازرگانان چینی آغاز شد.

    دهقانی با بیان اینکه ایجاد پاویون‌های تجاری در چین به حدود 4 سال قبل باز می‌گردد، گفت: استرالیا اولین کشوری بود که اقدام به ایجاد پاویون تجاری در شانکهای کرد و پس از آن سایر کشورها نیز وارد شدند به‌طوریکه تاکنون 20 کشور در شانکهای پاویون تجاری دارند.

    دهقانی با تصریح اینکه ایجاد پاویون تجاری گامی بلند برای حضور تجار و محصولات ایران در بازار بزرگ و پر سود کشور چین است، گفت: با توجه به اینکه از طرف ایران کسی برای سرمایه‌گذاری ورود نکرده بود، مذاکره با سرمایه‌گذار چینی انجام و با استقبال آنان روبرو شد.

    او گفت: حضور هیئت چینی در ایران برای مذاکره با تجار و بازرگانان ایرانی و جلب نظر آنان در زمینه ارائه محصولات تولیدی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

    دهقانی با بیان اینکه محصولات ایرانی با برند ایرانی در بازار چین و در قالب این پاویون عرضه می‌شود، اظهار کرد: عرضه محصولات به سه روش فروش جزئی، فروش عمده و فروش الکترونیک انجام خواهد شد.

    رایزن بازرگانی ایران در چین خاطرنشان کرد: هم‌اینک ساختمان پاویون در شانکهای خریداری شده و در این سفر هیئت چینی با تجاری در تهران، اصفهان و شیراز مذاکراتی انجام داده‌اند. محصولات ایرانی شامل فرش، صنایع‌دستی، مواد غذایی، کالاهای های‌تک و معادن و سنگ قابلیت عرضه در این پاویون را خواهند داشت. در بخش محصولات هایتک و دانش‌بنیان، معاونت علمی ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری خواهد کرد اما در بقیه بخش‌ها تجار و بازرگانان فعال بخش خصوصی امکان حضور و فعالیت را خواهند داشت.

    دهقانی گفت: امروز بازار چین، ثروت‌مند شده و تمایل زیادی در مردم این کشور برای خرید کالاها و محصولات خارجی وجود دارد.

    صبح پنجشنبه 19 اسفند یک گروه تجاری از کشور چین با هدف مذاکره با تجار و بازرگانان استان فارس در محل اتاق بازرگانی، جلسه‌ای با فعالان بخش اقتصادی برگزار کرد.

    برچسب ها