عصر خودرو

وزیر جهادکشاورزی در اوکراین/ نشست کمیسیون مشترک و امضای اسناد در دستور کار

عصر بازار- محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و سرپرست هیات ایرانی که برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری ها با اوکراین وارد کی یف پایتخت این کشور شده است، از چندین کارخانه و واحد صنعتی بازدید کرد.

وزیر جهادکشاورزی در اوکراین/ نشست کمیسیون مشترک و امضای اسناد در دستور کار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، باساس برنامه تنظیم شده، در جریان سفر چهار روزه وزیر جهادکشاورزی و هیات 40 نفره همراه، افزون بر نشست کمیسیون مشترک مذاکرات با مقام های اوکراینی و همچنین برنامه های بازدید از واحدهای مختلف تولیدی تدارک دیده است.
    ملاقات با معاون اول نخست وزیر و وزیرتوسعه اقتصای، وزیر انرژی و ذغال سنگ، وزیر کشاورزی و مواد غذایی و برخی دیگر از مقام های اوکراین از امروز (پنجشنبه) آغاز می شود و بازدید از چند مجموعه کشاورزی، باغداری و دامپروری اوکراین نیز از جمله برنامه های اعلام شده است.
    همچنین پس از ورود حجتی به کی یف که با استقبال محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین که دیروز صورت گرفت، چند برنامه بازدید از کارخانه و واحدهای صنعتی انجام شد.
    هیات ایران متشکل از نمایندگان نهادها و وزارتخانه های مختلف، بخش خصوصی و نیز گروهی از اتاق بازرگانی تشکیل شده است که برای افزایش همکاری های اقتصادی و صنعتی و همچنین بررسی اسنادی که قرار است در این نشست امضا شود، با همتایان خود مذاکره می کنند.
    اوکراین در شرق اروپا که کناره دریای سیاه و آزوف قرار دارد با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم‌مرز است.
    این کشور با مساحت 603 هزار و 268 کیلومتر مربع که اکنون حدود 46 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد، سال 1991 با فروپاشی شوروی استقلال یافت،
    اوکراین به دلیل توجه ویژه حکومت شوروی و موقعیت برتر اروپایی نسبت به دیگر جمهوری های وقت، مرکز صنایع پیشرفته ای مانند ساخت جنگ افزار، تجهیزات دقیق و هواپیما شد که هنوز هم در این بخش فعالیت های گسترده ای انجام می شود.

    برچسب ها