عصر خودرو

بی‌تاثیری آگهی بلوک خکاوه بر معاملات کم رمق گروه خودرو

عصر بازار- امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه، گروه خودرویی تحت تاثیر جو کلی بازار سرخ پوش بود و شاخص کل گروه با افت ۱۴۶ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۳۲۱ واحد قرار گرفت.

بی‌تاثیری آگهی بلوک خکاوه بر معاملات کم رمق گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، امروز نیز شاهد روند کم رمق معاملات خودرویی ها بودیم، در این روز سهامداران تعداد 137 میلیون سهام از گروه خودرو و ساخت قطعات به ارزش معاملاتی 15 میلیارد تومان در 10 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این میان «خساپا» با داد و ستد  40 میلیون سهم به ارزش 4.8  میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

    امروز بلوک 57 درصدی خکاوه با قیمت 20 تومان از طرف سایپا روی میز فروش رفت ولی معامله نشد و ادامه رقابت به روز شنبه موکول شد، در صورت فروش این بلوک شاهد کاهش زیان انباشته و چابک سازی و سودآوری شرکت خواهیم بود.

    با این وجود امروز خساپا معاملاتی منفی را پشت سر گذاشت و با افت 1 درصدی در قیمت پایانی 191 تومان قرار گرفت.

    امروز خاور نیز از فروش 33 درصد از سهام شرکت تجارت ستاره ایران نماینده رسمی بنز  با ارزش کل 98 میلیارد تومان خبر داد و معاملات منفی و کاهش تا سطح 73.7 تومان قیمت پایانی در حاشیه 2 درصد منفی را تجربه کرد.

    در میان بازار منفی و پر التهاب امروز، صف خرید خنصیر و خموتور خودنمایی می کرد، خموتور در آستانه مثبت کامل صف خرید 3.9 میلیونی با قیمت 282 تومان داشت و خنصیر با 5 درصد رشد در قیمت 538.6  تومان با صف 3 میلیونی به کار خود خاتمه داد.

    گفتنی است خنصیر از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط 25 درصد بازدهی نصیب سهامدارانش کرده است.

    در طرف مقابل نمادهای ورنا، خچرخش، خمحرکه، خشرق، خمحور و خفنر جزو منفی‌ترینهای امروز بودند که در بین این نمادها خچرخش صف فروش 4 میلیونی در قیمت 235 تومان و افت در حوالی 5 درصد منفی داشت، خفنر نیز صف فروش کوچکی در قیمت 26 تومان تشکیل داده بود.

    دیروز خساپا خبر از فروش 9.2 درصد از بلوک ورنا به قیمت 130 تومان در تاریخ 22 اسفندماه داد، همانطور که اشاره شد ورنا امروز جزو منفی‌ترین‌ها بود و با افت  بیش از 4 درصدی در قیمت 100 تومان قرار گرفت.

    هنوز اصلاح بازار اتمام نشده و حتی در برخی نمادهای خودرویی نیاز به اصلاح می‌باشد، مثلا نماد خپارس که امروز را در 88 تومان به پایان برد از منظر تکنیکالی باید تا سطح 70 تومان اصلاح کند یا نماد خودرو پس از بازگشایی تا سطح 230 تومان افت را باید تجربه کند تا بعد از آن شاهد رشد در نمادهای گروه باشیم.

    لذا تا زمانی که اصلاح بازار به اتمام نرسیده باشد و نمادهای متوقف بازگشایی نشود فقط شاهد نوساناتی مثبت و منفی هستیم و بازار جهت خاصی نشان نخواهد داد.

    برچسب ها