عصر خودرو

مدیر عامل بورس تهران:

۲۰ شرکت جدید پذیرش می‌شود

بورس تهران از جنب پل حافظ به بلوار شهرداری می‌رو

عصر بازار- مدیر عامل بورس تهران بر لزوم افزایش نقدشوندگی بازار سهام تاکید کرد و گفت: بورس تهران برای ایفای نقش بیشتر بازار سرمایه در اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۶، پذیرش ۲۰ شرکت جدید را در دستور کار دارد.

۲۰ شرکت جدید پذیرش می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به تشریح اهداف و برنامه های این سازمان برای سال 96 گفت: اهداف کلان شرکت و برنامه ریزی بورس تهران برای ارتقای هر چه بیشتر نقدشوندگی، شفافیت، ابزارهای جدید و تامین مالی بنگاه های اقتصادی و ارتقای سهم بازار سرمایه از اقتصاد کلان است.

    مدیرعامل بورس تهران در مورد وضعیت پذیرش شرکت ها در سال آتی نیز اشاره کرد و افزود: بورس تهران به منظور افزایش سهم بازارسرمایه در تولید ناخالص داخلی، رشد و ایفای نقش بیشتر بازار سرمایه در مجموعه اقتصاد کشور تا پایان سال 96، پذیرش (درج و عرضه) 20 شرکت جدید را در دستور کار دارد.

    حسن قالیباف اصل به برنامه ریزی بورس تهران برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق اوراق بدهی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سهم بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت های اقتصادی مولد در نظر داریم 20 اوراق بدهی شامل انواع صکوک(استصناع، مرابحه)، گواهی سپرده، مشارکت و غیره را پذیرش کنیم تا با توسعه بازار اوراق بدهی، شرایطی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود که بتوانند با توجه به ریسک و بازده اوراق از امکان سرمایه‌گذاری در بورس تهران برخوردار شوند.

    وی تعمیق ، گسترش و توسعه بازارسرمایه را از الزامات این حوزه برشمرد و تصریح کرد: به منظور امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه‌گذ‌اری، بورس تهران تعداد 10 صندوق قابل معامله در بورس و صندوق پروژه‌ای و زمین و ساختمان را در سال 96 پذیرش می کند.

    سخنگوی بورس تهران، توسعه دانش مالی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری را با اهمیت دانست و اظهار داشت: ارتقای دانش مالی در بازار اوراق بهادار ضروری و نیاز سهامداران است. بورس تهران به همین منظور برگزاری 169480 نفر ساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی در تهران و مناطق را در برنامه های سال آتی دیده است. همچنین 1500 نفر ساعت دوره های آموزشی تشریح الزامات ناشران در نظر گرفته شده است.

    وی در ادامه بیان کرد: چاپ و انتشار 2 کتاب و 4 بروشور، برگزاری 3 سمینار به منظور افزایش دانش سرمایه گذاران در حوزه ابزارها و نهادهای جدید از دیگر برنامه های بورس در سال آینده است.

    مدیرعامل بورس تهران برگزاری میز صنعت به منظور کمک به صنایع ، عارضه یابی و مساعدت در رفع چالش های صنایع را مهم ارزیابی کرد و گفت: بورس تهران عارضه یابی صنعت و برگزاری میزهای صنایع مربوطه را سال آینده نیز ادامه می دهد.

    وی گفت: یکی از وظایف بورس تهران براساس اساسنامه، نظارت بر اعضاء و کارگزاران است که سال آینده 550 بازدید از دفاتر کارگزاری صورت می گیرد.

    سخنگوی بورس اوراق بهادار تهران افزود: ارتقا سامانه معاملات و اجرای قرارداد با شرکت ATOS که در سال 95 امضا شده جزو برنامه های بورس تهران است.

    قالیباف اصل این را هم یاد آور شد با حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور لزوم توسعه بازار مشتقه و راه اندازی ابزارهای جدید و انتشار اوراق بدهی ارزی در سال آینده استراتژیک است و برای اجرایی کردن آنها قدم های موثری برخواهیم داشت.

    وی درباره برنامه های دیگر بورس تهران گفت: توسعه بازار قراردادهای اختیار معامله و ارتقا زیر ساخت های مربوط به آن و امکان دسترسی مستقیم به این بازار، افزایش نقدشوندگی تهیه گزارش های امکان سنجی راه اندازی محصولات جدید برای پیشنهاد به سازمان بورس، بازنگری برنامه راهبردی بورس تهران برای 5 سال آتی و استقرار در ساختمان جدید بورس از دیگر محور های اصلی اهداف کلان بورس تهران در سال 1396 می‌باشد.

    برچسب ها