عصر خودرو

دولت ترامپ مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر می‌کند

عصر بازار- پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از یک مقام خزانه داری آمریکا نوشت: دولت ترامپ صدور مجوز به شرکت هایی نظیر بوئینگ که به دنبال اجرایی کردن قرارداد چند میلیارد دلاری فروش هواپیما به ایران هستند را ادامه خواهد داد.

دولت ترامپ مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قانونگذاران و منابع آگاه در کنگره آمریکا به پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گفتند، انتقادات قانونگذاران جمهوری خواه به دولت ترامپ بابت ادامه سیاست های اوباما در زمینه حمایت از حکومت ایران از جمله در زمینه قرارداد فروش هواپیما افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، خزانه داری دولت ترامپ به فری بیکن گفته که صدور مجوز به شرکت هایی نظیر بوئینگ که به دنبال اجرایی کردن قرارداد چند میلیارد دلاری فروش هواپیما به ایران هستند را ادامه خواهد داد.

    این سیاست که پس از توافق هسته ای و توسط دولت اوباما آغاز شد، با انتقادات بسیاری در کنگره آمریکا همراه بوده و دونالد ترامپ نیز در جریان رقابت های انتخاباتی مخالفت خود را با چنین معاملاتی اعلام کرده بود.

    ایران در ماه فوریه اعلام کرده که یک «شرکت خارجی» برای تامین مالی خرید حداقل 77 هواپیمای جدید از بوئینگ و ایرباس پیدا کرده است.

    یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفت، این وزارتخانه نام این نهاد خارجی را به رغم درخواست های مکرر فاش نمی کند. این مقام آمریکایی تنها گفته که فرآیند صدور مجوز برای قانونی کردن این فروش ها «مانند دیگر مجوزهای ویژه انجام خواهد شد.» این فروش ها قرار است بر اساس دستورالعمل های تنظیم شده مطابق توافق هسته ای مورد موافقت قرار گیرند.

    افشای این اطلاعات که زمینه را برای فروش هواپیما به ایران هموار می سازد، موجب خشم اعضای کنگره آمریکا شده است.

    چند منبع اگاه گفتند، قانونگذاران جمهوری خواه از اینکه ترامپ به رغم وعده و وعیدهای داده شده نتوانسته سیاست سختگیرانه ای در قبال ایران اتخاذ کند سرخورده شده اند.

    پیتر روسکام، عضو کنگره امریکا و از منتقدان فروش هواپیما به ایران گفت: «خزانه داری امریکا نباید تحت هیچ شرایطی مجوز تامین مالی این قرارداد خطرناک و منحرف را صادر نماید.»

    برچسب ها