عصر خودرو

رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه آهن خبر داد؛

ایران،روسیه وآذربایجان توافق کردند

عصر بازار- رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه آهن از کاهش ۵۰درصدی تعرفه‌ها در اجلاس سه جانبه راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای فعال سازی کریدور شمال-جنوب خبر داد.

ایران،روسیه وآذربایجان توافق کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازمهر ، نمایندگان راه آهن های سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در خصوص سازماندهی حمل بار در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب از طریق قلمرو آذربایجان و همچنین توسعه پتانسیل ترانزیتی ترمینال مرزی آستارای ایران به بحث و گفتگو نشستند.

    محور اصلی مذاکرات سه جانبه تعین نرخ تعرفه ترجیحی برای سال 2017و تعیین زمان سیر بار در این مسیر بود.

    نمایندگان سه کشور در خصوص فعال سازی این مسیر برای حمل بار کشورهای روسیه، آذربایجان، بلاروس، لتونی، استونی و فنلاند به طرف خلیج فارس و هند و بالعکس بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص تعرفه های آن به توافق نظر رسیدند.

    حسین عاشوری، رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه‌آهن در این زمینه اظهار داشت: پس از 14 سال کشورهای ایران، روسیه و هند بر سر راه اندازی این کریدور توافق کردند و در سال 2017با همکاری راه آهن های آذربایجان و روسیه اولین قطار باری آزمایشی را در مسیر بمبئی هند- بندرعباس-آستارا- مسکو راه اندازی کردیم.

    وی بیان کرد:در چارچوب گفتگوهای سه جانبه توافق شد با کاهش 50درصدی نرخ‌های تعرفه برای سال 2017این مسیر به صورت عملیاتی فعال شود و امیدواریم که با پیوستن کشورهای نامبرده(فنلاند-استونی- لتونی- بلاروس) به این کریدور شاهد فعال سازی جدی این مسیر باشیم.

    عاشوری به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه (ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به ساخت خط آهن آستارا- آستارا که حداکثر تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد، کشورهای ایران و آذربایجان عزم خود را برای فعال سازی این کریدور نشان دادند و پیش بینی می‌شود که مسیر قزوین - رشت حداکثر تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد و با تکمیل این محدوده کریدور کامل شده و سرعت حمل بار بیش از گذشته شود.

    برچسب ها