عصر خودرو

۱۷میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شد

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تاکنون نزدیک به ۱۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده است که تا پایان امسال به ۲۱ میلیون تن افزایش می یابد.

۱۷میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایرنا ,«مرضیه شاهدایی»  درباره وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی افزود: برآورد می شود امسال ارزش صادرات محصولات پتروشیمی به نزدیک به 9 میلیارد دلار برسد.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور گفت: تا پایان دی ماه بیش از 48 میلیون تن تولید داشتیم که برآورد می شود این میزان تا پایان امسال به 52 میلیون تن برسد.
    وی یادآوری کرد: رشد تولید محصولات پتروشیمی نسبت به پارسال 20 درصد است که این افزایش تولید از بهبود عملکرد مجتمع های موجود و همچنین راه اندازی طرح های جدید ناشی می شود.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در سال 1395 هشت مجتمع پتروشیمی به بهره برداری رسید و قرار است چهار مجتمع دیگر نیز بزودی به طور رسمی افتتاح شود.
    پارسال 19 میلیون تن محصول پتروشیمی صادر شد که بر اساس برآوردهای اولیه پیش بینی می شد میزان صادرات امسال به 20 میلیون تن افزایش یابد اما با توجه به بهبود عملکرد شرکت ها میزان صادرات 21 میلیون تن تخمین زده می شود.
    ایران در نظر دارد تا سال 1404 میزان تولید محصولات پتروشیمی را به 140 میلیون تن در سال افزایش دهد که برای تحقق آن به 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

    برچسب ها