عصر خودرو

سفیر لهستان در ایران:

افزایش سه برابری روابط اقتصادی ۲ کشور در نتیجه برجام

عصر بازار- سفیر لهستان در ایران از افزایش سه برابری روابط اقتصادی میان ۲ کشور در دوران پسابرجام خبر داد و گفت: به زودی با برقراری پرواز مستقیم تهران- ورشو سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران باز هم گسترش می بخشیم.

افزایش سه برابری روابط اقتصادی ۲ کشور در نتیجه برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یولیوش گویو عصر سه شنبه در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و تجار قزوین که در حاشیه سفر یک روزه هیات تجاری لهستانی به این استان انجام شد، افزود: ایران و لهستان در طول پنج قرن اخیر روابط دوستانه و صلح آمیز خود را حفظ کرده اند که این موضوع برای ما ارزشمند است.
    وی با بیان اینکه لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که در زمان بحران اقتصادی در این قاره رشد اقتصادی مثبت داشت، به رشد اقتصادی ایران در سال های اخیر نیز اشاره و اظهار داشت: با ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین 2 کشور می توانیم همکاری های خود در زمینه های اقتصادی را گسترش ببخشیم.
    این مقام دیپلماتیک با بیان اینکه در 25 سال گذشته اقتصاد لهستان چهار برابر رشد کرده است، افزود: 80 درصد اقتصاد این کشور به بخش خصوصی اختصاص دارد و از این رقم نیز 70 درصد وابسته به صنایع متوسط و کوچک می باشد که این بخش از صنعت لهستان می تواند با واحدهای تولیدی ایران همکاری های خوبی داشته باشند.
    سفیر لهستان در ایران با اشاره به همکاری های تجاری 2 کشور با یکدیگر، خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته پس از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران حجم مبادلات ایران و لهستان به سه برابر میزان قبل افزایش یافته و آمارها نشان می‌دهد میزان صادرات از ایران به لهستان نیز 80 درصد رشد داشته است.
    وی با بیان اینکه آماده ایجاد زمینه های لازم به منظور گسترش روابط تجاری بازرگانان لهستانی با ایران به خصوص قزوین هستیم، افزود: برای من افتخار بزرگی است که می‌توانم در نشست های مرتبط با مذاکره های تجاری تولیدکنندگان و بازرگانان لهستانی با قزوین که یکی از قطب های صنعتی ایران است، شرکت داشته باشم.
    سفیر لهستان در ایران با اذعان به پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف علم و دانش، مراوده ها و تبادل های علمی بین 2 کشور را نیز مورد توجه خواند و تاکید کرد: ایران در حوزه علم و دانش از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است که بخش هایی از آن را می توان در رابطه با دستاوردهای پزشکی و نانو مشاهده کرد.
    قائم مقام معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان و نایب رئیس اتاق بازرگانی این کشور به همراه جمعی از بازرگانان و تولیدکنندگان لهستانی امروز سه شنبه به منظور آشنایی با قابلیت های سرمایه گذاری قزوین به این استان سفر کرده اند.
    لهستان با 38 میلیون نفر جمعیت به مرکزیت ورشو یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در شرق قاره سبز قرار دارد.
    لهستان از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه و از شرق با بلاروس و از جنوب شرقی با اوکراین همسایه است و شمال این کشور را نیز دریای بالتیک احاطه کرده است.

    برچسب ها