عصر خودرو

حجم معاملات امروز فرابورس ایران به مرز ۴۰۰ میلیون ورقه‌ای رسید

عصر بازار- دادوستد ۳۹۷ میلیون و ۷۹ هزار ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در ۱۸ هزار نوبت معاملاتی نتیجه نقل‌وانتقال‌های امروز بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.

حجم معاملات امروز فرابورس ایران به مرز ۴۰۰ میلیون ورقه‌ای رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز افزون بر 97 میلیون سهم به ارزش 313 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد و نماد «ثعمرا» متعلق به شرکت عمران و توسعه شاهد، توانست با معامله بیش از 21 میلیون سهم به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش بازار سهام را در اختیار خود بگیرد.

    در تابلو اوراق تسهیلات مسکن امروز شاهد جابه‌جایی بیش از 48 هزار ورقه به ارزش افزون بر 36 میلیارد ریال بودیم و امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه 95 در حالی که در صدر این تابلو به لحاظ حجم و ارزش ایستاد با قیمت 765 هزار ریال نیز با بیشترین قیمت معامله شد. در همین حال تسه آبان ماه 94 با کم‌ترین قیمت یعنی 719 هزار ریال خریدوفروش شد.

    بازار اوراق با درآمد ثابت میزبان نقل‌وانتقال بیش از 904 هزار ورقه به ارزش افزون بر 840 میلیارد ریال بود و اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با مبادله افزون بر 149 هزار ورقه به ارزش 133 میلیارد ریال بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات را در این میان به خود اختصاص داد.

    از سوی دیگر شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر منفی از جانب نماد «مارون» مبادلات امروز را با حدود 2 واحد ریزش به پایان رساند و در نهایت در ارتفاع 863  واحدی ایستاد. نمادهای «شرانل» و «اپرداز» نیز کم‌تر از نیم واحد اثر مثبت بر آیفکس بر جای گذاشتند.
    رصد جدول بیشترین افزایش و کاهش قیمت نمادهای فرابورسی نشان‌دهنده این است که نمادهای «شتوکا»، «کمرجان»  و «کرمان» با نزدیک به 5 درصد، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌ و در سمت دیگر نمادهای «ثعمرا»، «ثپردیس» و «ساینا» نیز بیشترین افت قیمتی را به همراه داشته‌اند.

    همچنین نمادهای «کالا4»، «فرابورس»، «کالا2»، «کالا1» و «کالا3» پربازدیدترین نمادهای امروز در بازار پایه بودند.

    امروز نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم «نسیم»، پس از برگزاری مجمع سالانه صاحبان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق بازگشایی شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید «گوهران» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد از امروز آماده انجام معامله شد.

    افزون بر این در روز جاری شاهد گشایش حق تقدم خرید سهام شرکت‌های بیمه سامان و‌ تولید مواد اولیه دارویی البرز نیز بودیم.

    برچسب ها