عصر خودرو

جزئیات خرید ‌هواپیماهای کارکرده توسط ۶ ایرلاین؛

برنامه یک شرکت هواپیمایی برای خرید ۳ فروند امبرائر برزیلی

عصر بازار- خبرها از حمل و نقل هوایی کشور حکایت از برنامه‌ریزی چندین ایرلاین برای خرید تعدادی ایرباس دسته‌دوم دارد همچنین قرار است یک شرکت هواپیمایی ۳ فروند امبرائر برزیلی وارد ناوگان کند.

برنامه یک شرکت هواپیمایی برای خرید ۳ فروند امبرائر برزیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شنیده شده است که هواپیماهای ATR 72-600 آماده تحویل به ‌ایران‌ایر است و حدود 3 فروند آن تا پایان سال وارد ناوگان هما می‌شود.

    ظاهراً وزیر اقتصاد‌ فرانسه‌ هم گفته است که قرار است 2 فروند ایرباس دیگر تا پایان سال تحویل ایران‌ایر شود.

    بنا به گفته میشل ساپن‌، دولت و شرکت‌های فرانسوی مشارکت فعال در طرح‌های ایران را خواستار هستند و باید 2 کشور تصمیماتی بگیرند و اقدام‌هایی برای بهبود کانال‌های بانکی انجام دهند.

    وزیر اقتصاد فرانسه این را هم گفته است که قرارداد ایران با شرکت فرانسوی-‌ایتالیایی «ATR» به عنوان زیرمجموعه ‌ایرباس‌ نهایی شده و هواپیماهای ساخته شده برای ایران آماده تحویل است.

    ظاهراً وزیر اقتصاد فرانسه درباره خدمات پشتیبانی ایرباس و ATR هم گفته است: تولیدکنندگان موتور خوبی در فرانسه وجود دارند که به همکاری با ایران مایل هستند، همچنین دراین باره به طور حتم با ایرباس مذاکراتی خواهیم داشت و پاسخ آن را به شما می‌دهیم.
    وی همچنین برای نوسازی ناوگان ریلی ایران با مشارکت فرانسه ابراز آمادگی کرده است.

    بنابراین گزارش طبق قرارداد ایران‌ایر و کمپانی ایرباس، خرید یک‌صد فروند هواپیما از ایرباس فرانسه و 20 فروند هواپیمای 70 نفره ATR از کمپانی مذکور در دستور کار است. تاکنون یک فروند‌ ایرباس 320 تحویل ایران‌ایر شده و قرار است 2 فروند ایرباس و سه فروند ATR تا پایان امسال به ایران‌ایر تحویل شود.

    ‌همچنین شنیده شده است که قشم‌ایر ‌که این روزها ناوگانش به دلیل رسیدن چک‌های سنگین و کمبود قطعات، به کاهش ‌بهره‌وری‌ رسیده است در صدد اجاره یا خرید هواپیمای ایرباس A300-600 و یا A319 برای فعال کردن ناوگان خود است.

    نسیم‌ایر‌ نیز همچنان منتظر دریافت AOC از سازمان هواپیمایی کشوری است و تنها بوئینگ B737 این شرکت در اصفهان به رنگ این شرکت درآمده است؛ ظاهراً این شرکت در صدد ورود سه فروند امبرائر است.

    بر اساس این گزارش همچنین به دلیل برخورد دو روز پیش یک خودور رمپ به یکی از بوئینگ‌های MD کیش‌ایر، یکی از هواپیماهای فعال این ایرلاین فعلاً زمینگیر است.

    بنابراین گزارش یک فروند هواپیمای ایرباس A321 ‌چند روز پیش از آتن وارد مهرآباد شد که آن هم متعلق به ‌اترک‌ایر است.

    همچنین ظاهراً شرکت هواپیمایی آسمان‌ در حال خریداری سه فروند ایرباس A320 است.

    بنابراین گزارش شنیده‌ها حاکی از آن است که ساها (سازمان ارتباطات هوایی ارتش) که با نام شرکت هواپیمایی ‌آوا در صدد راه‌اندازی دوباره این شرکت باسابقه بود و سه فروند بوئینگ B737 نیز وارد کرده بود، نتوانست برای آوا‌ ایر، AOC دریافت کند و با تغییر رجیستر سه فروند هواپیما، درصدد راه اندازی دوباره ‌ساها ‌است.

    ماهان‌ایر ‌نیز به دنبال هشت فروند ایرباس A340 است که ظاهراً دو فروند آن چند هفته پیش از ‌آتن وارد کشور شده بود و مراحل رنگ آمیزی آن در حال انجام است.

    ‌همچنین خبرها حکایت از گشایش LC (اعتبارات اسنادی)‌ 100 میلیون دلاری برای خرید هما از کمپانی ‌بوئینگ دارد.

    برچسب ها