عصر خودرو

رشد ۱۰ واحدی شاخص بورس تهران

عصر بازار- در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل نسبت به روز گذشته ۱۰ واحد رشد کرد، اما شاخص کل هم‌وزن با افت ۳۱ واحدی مواجه شد.

رشد ۱۰ واحدی شاخص بورس تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز پس از باز شدن معاملات توانست با رقم 76 هزار و 829 واحدی بالا رود، اما در ادامه با افت‌هایی همراه شد و تا رقم 76 هزار و 735 واحدی پایین آمد. در نهایت نیز توانست 10 واحد نسبت به روز گذشته بالاتر بنشیند و به رقم 76 هزار و 800 واحدی برسد.

    اما شاخص کل هم وزن با 31 واحد کاهش مواجه شد و در تراز 15 هزار و 525 واحدی قرار گرفت. شاخص آزاد شناور اما، 44 واحد رشد کرد و به رقم 84 هزار و 158 واحدی رسید.

    شاخص بازار اول پس از 44 واحد رشد به رقم 54 هزار و 243 واحدی رسید و شاخص بازار دوم با 180 واحد کاهش به رقم 169 هزار و 963 واحدی را تجربه کرد.

    نماد پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر را در شاخص گذاشت و پس از آن بانک ملت و مخابرات ایران بیشترین تاثیر کاهشی را روی دماسنج بازار داشتند.

    در نماد پالایش نفت تهران 91 درصد از خریدها توسط افراد حقوقی و نزدیک به 9 درصد از خریدها مربوط به حقیقی‌ها بود. این نماد امروز شاهد صف فروش با حجم بیش از 22 میلیون بود.

    در طرف مقابل نماد سایپا با 33 واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از آن سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی خارک نیز سعی کردند شاخص بورس را تا حدی بالا نگه دارند.

    امروز در گروه قند و شکر اکثریت نمادها شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد قند پیرانشهر و قند شیرین خراسان توانستند مقداری رشد داشته باشند.

    در گروه فلزی نیز تعدادی از نمادها همچون ملی صنایع مس ایران، لوله‌ و ماشین‌سازی ایران، شرکت آهن و فولاد ارفع، کالسیمین، فرآوری معدنی ایران، ملی سرب و روی ایران، زرین معدن آسیا جزو نمادهایی بودند که قیمت پایانی‌شان افت پیدا کرد. البته نمادهایی همچون مس شهید باهنر و صنعت روی زنگان با رشد چهار درصدی مواجه شدند.

    در گروه سیمانی‌ها اکثریت نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند هر چند که سیمان هگمتان توانست 2.39 در قیمت پایانی رشد داشته باشد و سیمان خاش نیز بیش از یک درصد رشد داشت.

    ارزش معاملات امروز رقم 343 میلیارد و 423 میلیون و 400 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 44 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 383 نوبت داد و ستد بود.

    از جمله معاملات درون گروهی در چهارمین روز معاملات بورس تهران می‌توان به داد و ستدهایی در نمادهای مخابرات ایران و پتروشیمی خارک اشاره کرد به طوری که در نماد شرکت مخابرات ایران 448 میلیون سهم به ارزش بیش از 101 میلیارد تومان در پنج نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و در نماد پتروشیمی خارک 55 میلیون و 444 هزار سهم به ارزش بیش از 89 میلیارد تومان تنها در یک معامله داد و ستد شد.

     

    برچسب ها