عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران در رونمایی از سامانه آنلاین پذیرش شرکت‌ها اعلام کرد

دریافت موافقت اصولی سه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه جدید

عصر بازار-نشست هم‌اندیشی با کارگزاران بازار سرمایه در امور دانش‌بنیان و طرح‌های فناوارنه در حالی برگزار شد که مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست از دریافت موافقت اصولی دو صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه متعلق به دانشگاه تهران و بانک پاسارگاد و صندوق اینوتک آشنا از سوی سازمان بورس خبر داد.

دریافت موافقت اصولی سه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امیرهامونی با بیان اینکه دانشگاه تهران به عنوان نخستین دانشگاهی است که درخواست تاسیس صندوق VC داده است، سرمایه این سه صندوق را در مجموع 80 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: سرمایه صندوق‌های رویش لوتوس و یکم آرمان آتی نیز که دی ماه پذیره‌نویسی شدند 60 میلیارد تومان بود.

    به گفته وی تاکنون 11 صندوق دیگر نیز درخواست تاسیس داده‌اند که در مجموع سرمایه آنها به 460 میلیارد تومان می‌رسد.

    بیش از 170 اختراع و طرح صنعتی در فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری

    مدیرعامل فرابورس ایران در بخش دیگری از سخنان خود لیست شدن بیش از 170 مورد اختراع، طرح صنعتی و ... در فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری و افزایش ارزش معاملات این بازار از 200 میلیارد تومان در ابتدای راه‌اندازی به بیش از 3 میلیارد تومان در سال 95 را از دیگر دستاوردها و اقدامات فرابورس در راستای تامین مالی طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون 105 شرکت که برخی از آنها دانش‌بنیان هستند درخواست پذیرش خود را به بازار شرکت‌های کوچک و متوسط داده‌اند که از میان آنها شرکت گز سکه در تابلوی رشد این بازار معاملات خود را آغاز کرده است.

    به گفته هامونی 2950 شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول بکارند که مجموع فروش آنها بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان است و فعالان بورس اعتقاد دارند این شرکت‌ها با حاشیه سود 50 تا بعضا 90 درصدی می‌توانند یک چهارم تا نیمی از کل بازار سرمایه را به خود اختصاص دهند و در واقع این شرکت‌ها مخاطبان آینده این بازار خواهند بود.

    رونمایی از سامانه آنلاین پذیرش شرکت‌ها در فرابورس

    روز گذشته در این نشست همچنین سامانه آنلاین پذیرش فرابورس نیز رونمایی شد. به گفته مدیرعامل فرابورس ایران از طریق این سامانه مشاوران پذیرش می‌توانند مدارک شرکت‌ها را در سامانه بارگذاری کنند و پس از دریافت کد رهگیری در نوبت بررسی کمیته پذیرش قرار گیرند.

    هامونی اعلام کرد این سامانه کمک می‌کند فرایند پذیرش شرکت ها که در تابلوهای اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط به حدود 150 مورد می‌رسد تسریع شود و با آدرس Listing.ifb.ir قابل استفاده است.

    وی با بیان اینکه از 108 شرکت کارگزای تاکنون 30 کارگزاری به فرابورس درخواست پذیرش داده‌اند عنوان کرد: به کمک این سامانه پذیرش شرکت‌های کارگزای نیز می‌توانند درخواست پذیرش خود را به فرابورس ارائه کنند.

    برچسب ها