عصر خودرو

طیب‌نیا تاکید کرد:

سهامداران سهام عدالت پس از ۱۰ سال طعم سهامداری را می‌چشند

عصر بازار- وزیر اقتصاد در همایش «آیین رونمایی ساماندهی طرح سهام عدالت » بیان کرد: مشمولان سهام عدالت امروز پس از ۱۰ سال طعم شیرین سهام‌داری را میچشند و از سال ۹۶ سود سهام شرکت‌ها به آنها تعلق می‌گیرد.

سهامداران سهام عدالت پس از ۱۰ سال طعم سهامداری را می‌چشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، طیب‌نیا افزود: سال 95 سال اقتصاد مقاومتی، مردم و عمل است و مردمی شدن اقتصاد از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که با مسئولیت وزارت دارایی در حال پیگیری است.

    وزیر اقتصاد در ادامه به اهداف سهام عدالت اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین اهداف مشارکت مردمی در اقتصاد بهبود محیط کسب‌وکار و گسترش مالکیت عمومی است که در سیاست‌های اصل 44 مورد تاکید قرار گرفته است.

    طیب‌نیا در خصوص ساماندهی سهام عدالت بیان کرد: به دستور مستقیم رییس جمهور آسیب شناسی طرح سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد اولین مرحله ساماندهی این طرح هستیم.

    وزیر اقتصاد با اشاره به زحمات سازمان خصوصی گفت: طی این سال‌ها سازمان خصوصی سازی تلاش‌های شبانه روزی برای به ثمر رسیدن طرح مذکور داشته اند. برای مثال دولت مفتخر است که از طریق خصوصی سازی با ثبتنام از حدود 7 میلیون نفر از کارگران فصلی و ساختمانی، جمعیت کلی سهامداران سهام عدالت را به حدود 49 میلیون نفر رسانده است.

    وی ادامه داد: در طی این 10 سال هیچ پولی از سهامداران گرفته نشده و بجای آن سود دریافتی از شرکت‌ها به حساب خزانه واریز شده است. از این رو پس از پایان این دوره 10 ساله، از این به بعد سود به مشمولان سهام تعلق می‌گیرد.

    طیب‌نیا در آخر به سامانه سهام عدالت اشاره کرد و گفت : این سامانه به سهامداران صورت حساب‌هایشان را نشان می‌دهد. خبر خوب برای سهامداران این است که طی این 10 سال سود آنها افزایش پیدا کرده است. هدف طرح سهام عدالت، توزیع عادلانه ثروت از طریق گسترش مالکیت عمومی بود، سامانه‌ای که امروز رونمایی می‌شود، قدم بزرگی در راه گسترش مالکیت عمومی و توزیع عادلانه‌تر ثروت در جامعه است.

    برچسب ها